Uitzonderlijke kosten schoolboeken

VandammeShi
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Uitzonderlijke kosten schoolboeken

#1 , 13 jun 2022 20:15

Mijn ex heeft het hoederecht (omgangsrechten sedert april 1994- JurecaBE - moderator) over onze zoon en ik betaal maandelijk onderhoudsgeld. Naast het onderhoudsgeld, draag ik bij in de uitzonderlijke kosten. Begin dit schooljaar heb ik de helft van de schoolboeken betaald, maar nu heeft mijn ex zonder overleg mijn zoon van school verandert na de kerstvakantie en heb ik opnieuw een factuur ontvangen voor schoolboeken voor zijn nieuwe school. Kan dit dat ik 2 maal moet mee betalen? Ze kan zo elk schooljaar 2 maal veranderen van school. Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jun 2022 21:33

U zal vermoed ik bedoelen dat u beiden over het omgangsrecht beschikken over jullie kinderen. Maar dat kinderen bij uw partner zijn ingeschreven.
Of bent u ontzet uit uw rechten?
In principe kan zonder toestemming van beide ouders kind niet in een andere school ingeschreven worden.
Wat is er nog aan de hand want deze situatie is vermoedelijk niet zoals beschreven in vonnis of akte.
JurecaBE moderator

VandammeShi
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jun 2022 08:45

Mijn zoon is inderdaad bij mijn ex ingeschreven en woont daar ook. Ik zou graag weten of ik 2 x schoolboeken moet mee betalen in 1 schooljaar terwijl mijn ex enkelzijdig heeft besloten om mijn zoon in een andere school in te schrijven zonder overleg. Mvg

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 14 jun 2022 10:29

Waarom is kind van school veranderd? Was daar een pedagogische reden voor?
Bent u samen met ex jullie zoon gaan inschrijven in eerste school.
Zoals hierboven al geschreven wordt...inschrijven en uitschrijven wordt door best door beide partijen gedaan.
Scholen (waar hij was en nu is) zeker in kennis stellen door een copie van het vonnis te bezorgen en u daar ook kenbaar maken als vader.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 14 jun 2022 17:30

Wellicht is de zoon bij vonnis op het adres van de andere ouder gedomicileerd. Maar u oefent nog steeds allebei bij wet de ouderlijke autoriteit uit. Zomaar de school veranderen zonder overleg met u te plegen; kan en mag niet. Dus zonder voorafgaandelijkj overleg nog eens nieuwe boeken betalen is helemaal niet OK. Meldt de andere ouder per mail dat zij zich best informeert bij een juridische professional over het gedeeld ouderschap, het voorafgaandelijk overleg en in dit geval de beslissin om van school te veranderen omdat u wenst dat dit vlot verloopt zonder misverstanden. Wellicht begrijpt ze dan dat dit niet ok was.

Terug naar “Echtscheiding”