Ex man verhuisd ver weg en verandert van school

Believe
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex man verhuisd ver weg en verandert van school

#1 , 27 mei 2022 16:20

Hallo ,

Mijn ex man is 2 maanden geleden verhuisd zonder iets te laten weten en zonder toestemming met ons kind. De afstand is te ver voor mij om ze nog te kunnen gaan halen . Ik ben namelijk 4,5 u onderweg met het openbaar vervoer want ik heb geen rijbewijs. De eerste 3 keren heeft mijn ex ze gebracht naar mij omdat de afstand te ver is. Vorig weekend heeft hij tegen haar gezegd dat hij ze niet meer gaat brengen ??

Hij heeft haar ook ingeschreven in een nieuwe school , in de gemeente waar ze nu wonen. Zonder iets te laten weten en zonder akkoord. Midden in het schooljaar.

Bij onze scheiding eot hadden we co-ouderschap . Week/ week regeling. 4 jaar geleden was ik verhuisd en mijn dochtertje kwam regelmatig te laat op school waardoor mijn ex man verzet heeft aangetekend en onze dochter haar hoofdverblijfplaats dan bij haar vader is geworden. En om de 2 weken komt ze van vrijdag tot zondagavond naar mij. En vakanties blijft ze de helft bij mij. Als ik dichterbij zou komen wonen, dan zou het terug co-ouderschap worden


Nu door de verhuis is dit helemaal niet mogelijk meer ! Dat weet hij maar al te goed .

Bij mijn verhuis was de afstand te ver van school . En hij verhuisd nog vele verder van de school waar ze normaal zou moeten zitten. Hij mag haar niet zomaar uit een vertrouwde omgeving halen! En hij heeft niets laten weten ook geen akkoord Dus dan zou ze toch terug bij mij ingeschreven staan ? En hier terug naar haar oude school gaan en dan in de weekenden bij haar vader ?

Of gaat dat niet omdat ze nu al in een nieuwe school zit ?


Hij neemt alle beslissingen alleen , hij heeft ze ook laten dopen vorig jaar en haar plechtige communie laten doen , zonder iets te zeggen of toestemming.

Sinds 7 maanden communiceert hij via onze dochter , wat niet hoort ! Mijn dochter zit er altijd tussen, en dat hoort niet !!! Ze heeft daar mentaal problemen mee. Ik heb mijn dochter gezegd vorig weekend dat als mijn ex iets te vragen heeft of wil zeggen moet hij naar mij bellen of sturen.



Wat kan ik aan heel deze situatie doen ?

Mvg

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding