Informatica bedrog

icecream69
Topic Starter
Berichten: 11
Locatie: St-truiden

Informatica bedrog

#1 , 20 mei 2022 23:21

Ik verdacht mijn ex van informaticabedrog meer bepaald doorlopende overschrijvingen die plots op andere nummer werden gestort gedurende 2 maanden en nadien weer netjes op de juiste nummer gestort. Heb klacht ingediend bij Parket en nu na 8 maanden heb ik brief ontvangen van hun onderzoek, ik citeer even wat er stond ( Omwille van de relationele context waarin de feiten zijn gepleegd, lijkt het mij niet aangewezen om verdachte te vervolgen. Ik heb daarom beslist het dossier af te handelen zonder strafvervolging ) !!!!!!!!
Wat ik niet begrijp is dat de feiten hebben afgespeeld de 8 en 9 maand en dat de ex al van de 5 maand verhuist is ? En ze is verdacht van de feiten en toch wordt er geseponeerd ? Ofwel heb je het gedaan of niet lijkt mij toch simpel ?
Het Parket hoeft enkel de naam van het valse nummer op te vragen bij desbetreffende bank, mij konden ze enkel de naam van de bank mee delen kwestie privacy ? Wat kan ik hiermee aanvangen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 21 mei 2022 09:16

Je kan de vermeende dader rechtstreeks laten dagvaarden.

Betekent in grote lijnen wél dat de kosten (tenzij veroordeling) en bewijslast (wel adhv reeds gevoerde onderzoek) bij jou liggen.

Contacteer hiervoor best een advocaat.
Die werken ook niet gratis, dus vraag is of het sop de kool wel waard is ...


Parketten grijpen zowat élke reden aan om maar te kunnen seponeren.
Elke zaak die niet "op de rol" gaat, betekent minder werk, minder achterstand...

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mei 2022 13:10

Parketten grijpen zowat élke reden aan om maar te kunnen seponeren.
Elke zaak die niet "op de rol" gaat, betekent minder werk, minder achterstand...
????????
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 21 mei 2022 14:03

Zijn er in die zaak nog andere PV's opgesteld?

icecream69
Topic Starter
Berichten: 11
Locatie: St-truiden

#5 , 21 mei 2022 22:52

Nee er zijn geen andere PV opgesteld, en ik zal dan advocaat gaan nemen. Als Parket zomaar seponeert dan vraag ik mij af wat het slachtoffer nog heeft aan rechten? En inderdaad het gaat om 2600€ en ik denk dat ik ook schadevergoeding kan vragen ? Ook heb ik bewijzen vlak nadat ze vertrokken is van een som 1050€ niet betaalde rekeningen die ging zei wel betalen vertelde ze maar nadien zei ze ik betaal het toch niet ! En daar sta je dan als slachtoffer.
Het zal redelijk wat kosten met zich gaan mee brengen, het gaat mij gewoon om het principe.
Zulke uitspraken van het Parket, dit zet de dader toch gewoon aan om nog zulke feiten te plegen ?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 22 mei 2022 09:01

Heb jij enig bewijs op papier van deze uitspraken van uw ex? Zonder is het woord tegen woord en kan het parket ook niets uitzoeken en bewijzen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 mei 2022 10:16

De cruciale vraag in deze of jullie gehuwd waren en of het huwelijk reeds ontbonden was door echtscheiding en in kracht van gewijsde was getreden op het ogenblik dat de feiten zich hebben voorgedaan.

Verder verwijs ik in deze naar de art. 78 en 462 van het Strafwetboek en het arrest van het GH 89/207 van 06.07.2017.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

icecream69
Topic Starter
Berichten: 11
Locatie: St-truiden

#8 , 22 mei 2022 22:51

Wij waren niet gehuwd enkel samenwonend en ja ik heb bewijzen over haar uitspraken en die daarna weer introk. Het dossier van informatica bedrog heb ik een copy gevraagd en daar kan ik dan op reageren om eventueel het dossier te heropenen.
bedankt op jullie reacties


Terug naar “Echtscheiding”