EOT - Studietoelagen

Monkeys
Topic Starter

EOT - Studietoelagen

#1 , 10 mar 2009 21:50

Mijn dochter gaat volgend jaar naar de universiteit. In mijn EOT staat dat de studietoelage wordt toegekend aan de vrouw (ik dus). Wil dit zeggen dat alle kosten gedeeld worden? en wordt de studielage NIET eerst uitgeput voor de betaling van het inschrijvingsgeld, de cursussen en het kot? en worden dan eventuele resterende kosten gedeeld.

Daarnaast blijft het onderhoudsgeld toch ook nog uitbetaald??? (tot ze werk heeft?)

gtjs,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 11 mar 2009 07:52

Het is het meest correcte om eerst alle middelen - waaronder dus ook de studietoelagen - die er ter beschikking zijn te gebruiken en dan de rest te delen door twee.
De alimentatie dient inderdaad betaald te worden tot ze in haar eigen levensonderhoud kan voorzien.

rambina

#3 , 11 mar 2009 08:53

Dit is hier ook een discussie met de ex van mijn vriend.
Zij ontvangt studietoelage omdat de kinderen bij haar gedomicileerd zijn.
Wij hebben hier bi-locatie 50/50.

Ex beweert dat zij haar deel van de schoolkosten mag betalen van de studietoelage, en ze is van mening dat mijn vriend zijn deel uit eigen zak moet betalen.

Wij hebben het vredegerecht gevraagd om hier een uitspraak over te doen
Als we nieuws hebben zal ik het hier posten.
justice will be done

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”