domicillie

login
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

domicillie

#1 , 13 apr 2022 03:03

mijn ex en ik zijn sinds 10maand uit elkaar en hebben samen een kind. woonden eerst wettelijk samen maar al verbroken. Ons gezamenlijk huis is nu verkocht en ik moet er binnen 1maand uit. Dit weekend verhuis ik al naar mijn huurwoning. Onze adressen staan nog op ons gezamenlijk huis terwijl hij eruit gegaan is. ik ga 50km verder wonen en rechtzaak loopt nog ivm waar ons kind gaat wonen. kan ik domicillie van kind bij mij zetten zonder toestemming ex? en is dat wettelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3796

#2 , 13 apr 2022 11:50

Waar verblijft het kind momenteel? Welke regeling is er momenteel ivm wie de kinderen heeft (die nog niet definitief blijkt te zijn)?

Franciscus
Berichten: 38607

#3 , 13 apr 2022 15:06

Waar kind domicilie heeft kan u best op voorhand afspreken om geen problemen met andere partner te krijgen.
u hebt gezamenlijk het gezag over het kind. op uw eentje handelen is not done en geeft sowieso problemen.
Zal dus rechtbank zijn die moet beslissen.
Dus tracht nu al over verblijfplaats een akkoord te hebben want dat houdt ook in dat school -opvang enz later mogelijk op die plaats zullen zijn.
U verhuisd 50 km mogelijk mag u dan ook de transportkosten naar uw ex ter uwe laste nemen.
Quid zonder toestemming parentale ontvoering??? misschien wat vergezocht maar mijn ervaring.... wordt toch aangehaald in Pv en voor de rechtbank.

Reclame

login
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 apr 2022 18:31

De domicillie van ons allen staat op het huis dat verkocht is. Ik verhuis als eerste. Ex is bij zijn ouders gaan intrekken halftijds en halftijds bij zijn nieuwe vriendin. Er is nog niks uitgesproken pas in september. Op dit moment co ouderschap op papier gezet.

Franciscus
Berichten: 38607

#5 , 13 apr 2022 20:19

Normaal moet men 'ergens' terug geregistreerd zijn binnen de 15 dagen na verhuis OP de plaats waar men verblijft.
De gevolgen van een ambtelijke schrapping zijn veel erger.
.

Terug naar “Echtscheiding”