onterecht beschuldigd van kindermisbruik

kevin34
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

onterecht beschuldigd van kindermisbruik

#1 , 13 apr 2022 02:15

hallo,

ik ben reeds 2 jaar pluspapa van 3 dochters van 4,7 en 9 jaar. mijn partner zit in een vechtscheiding met de papa van de kindjes.
Nu word ik beschuldigd door de papa dat ik zedenfeiten zou gepleegd hebben op de kinderen, op de rechtbank kwam opeens een tekening naar boven die zou getekend zijn door de oudste dochter,hierop zou ik te zien zijn helemaal naakt en zo zou ik telkens thuis rond lopen als de mama niet thuis is, de tekening lijkt helemaal niet op een tekening die ze zou maken, zo tekent de dochter telkens een ronde buik en opeens is deze op de tekening vierkant en dergelijke. Nu mag ik niet meer met de kinderen in contact komen omdat de rechtbank mee in het verhaal van de papa gaat.

wat kan ik hieraan doen? kan ik zelf stappen zetten? kan de mama stappen zetten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 13 apr 2022 11:49

Een deftige advocaat maakt hier gehakt van. Werkt u samen met een advocaat?

kevin34
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 apr 2022 14:28

Een deftige advocaat maakt hier gehakt van. Werkt u samen met een advocaat?
ik werk inderdaad samen met een advocaat, maar zouden wij de kinderen een videoverhoor kunnen laten ondergaan of iets dergelijks?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 13 apr 2022 14:49

En dat is via rechtbank gegaan zonder sociaal onderzoek en of onderzoek door jeugdpolitie?
Leeftijd kinderen?
Of is dit een tijdelijke beslissing.

kevin34
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 apr 2022 17:38

En dat is via rechtbank gegaan zonder sociaal onderzoek en of onderzoek door jeugdpolitie?
Leeftijd kinderen?
Of is dit een tijdelijke beslissing.
er is geen enkel sociaal onderzoek of een onderzoek door de politie gebeurd, dit is een tijdelijke beslissing die genomen is door de rechtbank, volgende week woensdag komt de zaak opnieuw voor, maar als we geen nieuwe elementen kunnen inbrengen in de zaak vrees ik dat de rechtbank hun beslissing gaan bevestigen.

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 13 apr 2022 20:03

Dit is een voorlopige maatregel die door de jeugdrechter ( afdeling familierechtbank ) wordt opgelegd.
Ter zitting zal ook het openbaar ministerie aanwezig zijn.
Zie dat u zeker een advocaat bij hebt en zorg dat uitdrukkelijk die onderzoeken gevraagd worden.

David75
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 apr 2022 20:10

Allereerst doen wat Franciscus zegt.

Ik heb ooit een dergelijke situatie meegemaakt (ik was wel zelf niet persoonlijk betrokken) bleek dat het kind een seksfilm had gezien bij vriendjes thuis ...

Je kan dergelijke beschuldigingen niet zomaar maken voor de jeugdrechter/familierechtbank. De Procureur gaat met zoiets altijd aan de slag en er komt een onderzoek. Tegen de volgende zitting zou er toch al de eerste onderzoeksdaden gesteld moeten zijn.

Toch één punt: naakt THUIS rondlopen is geen zedenfeit, zelfs niet als kinderen dat kunnen zien. Dat is zelfs niet strafbaar (tenzij inkijk van buren enzo). Dus tenzij er meer aan de hand is loopt dat op een sisser af

kevin34
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 apr 2022 00:41

ondertussen is het opnieuw voor de rechtbank gekomen en zijn de maatregelen bevestigd tot en met september, kunnen wij hier zonder enige verandering tegen in beroep gaan?

Franciscus
Berichten: 38596

#9 , 16 mei 2022 20:34

Dat kan maar of dat een goede zet is laat ik in het midden.
Is er al een sociaal onderzoek bevolen?

Terug naar “Echtscheiding”