heen en weerverkeer omgangsrecht

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

heen en weerverkeer omgangsrecht

#1 , 03 apr 2022 15:11

Geachte,

in mijn vonnis sta beschreven dat ik mijn dochter om de 2 weken moet gaan afhalen en zondag weer bij haar mama moet brengen, ik woon in het brusselse en mijn ex in Gent.
we zouden moeten verhuizen naar provincie Namen door ons werk vermits we werken aan FOD Justitie.
kan ik een wijziging vragen en vragen of het heen en weerverkeer kan gesplits worden...dwz dat ik mijn dochter ga afhalen op school en dat Zondag de mama mijn dochter bij mij thuis kom afhalen, dit om het traject en kost te delen.

graag advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 apr 2022 20:05

Je kan dat vragen.

Echter: blijkbaar is dit ooit zo gevonnist om een bepaalde reden (terwijl delen van de verplaatsingen logischer is), én je bent zelf de partij die verhuist.

Ik zie dus niet echt bijkomende argumenten.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 04 apr 2022 17:22

Interne overplaatsing bij Fod Justitie vragen kan dat niet?

Reclame

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 apr 2022 19:35

heeft niets mee te maken....ik vraag of ik ons vonnis mag wijzigen en vragen aan de rechter of we nu ieder de weg kunnen afleggen ipv ik alleen.

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 apr 2022 20:36

Zie #2, duidelijker kan niet.

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 05 apr 2022 12:08

Zie inderdaad #2.
ken zo verschillende cases. Al naargelang wie naar waar verhuisde en waarom gaat rechtbank akkoord met wijziging. Maar diegene die 'zonder' geldige reden verhuisde droeg wel de kosten van de verplaatsing.
Daarom mijn vraag of u kon blijven werken. Speelt dus zeker een rol.

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 apr 2022 14:38

tuurlijk kan ik blijven werken, maar we gaan ik en mijn nieuwe partner ons mutatie aanvragen.

eylis
Berichten: 8840

#8 , 06 apr 2022 16:11

Dan begrijp ik hier uit dat u er zelf voor kiest verder te gaan wonen? Dan is er weinig kans dat een wijziging van afhalen/brengen toegekend zal worden.

Terug naar “Echtscheiding”