persoonlijke spullen bij andere ouder

dekaje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

persoonlijke spullen bij andere ouder

#1 , 29 mar 2022 11:33

Mijn stiefdochter (15) woont nu voltijds bij ons in, met vrij omgangsrecht met haar vader. De sfeer is momenteel serieus verziekt, en ze zou graag haar persoonlijke spullen (kledij, schoolbenodigdheden, omslag met gespaard geld,...) gaan ophalen, maar ze vreest een weigering. De laatste maal dat ze vroeg om schoolspullen mee te mogen nemen, was er al ongenoegen van zijn kant.
Hoe kan zij dit zo rustig mogelijk laten verlopen? Ze vreest dat dit problemen gaat geven, nu ze nog weinig langsgaat. Er wordt zelfs al verbod opgelegd aan de dochter van zijn vriendin om mijn stiefdochter te zien, zolang ze niet langsgaat bij haar papa.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 29 mar 2022 17:51

Wat staat er in het vonnis?

eylis
Berichten: 8842

#3 , 29 mar 2022 21:11

Begrijp ik dat jullie éénzijdig de verblijfsregeling gewijzigd hebben zonder instemming van de andere ouder? Dat is niet correct. Anderzijds zijn persoonlijke spullen van de kinderen ook persoonlijk en mag een ouder deze niet "achterhouden". Schoolspullen en kledij heb je nu eenmaal nodig. Als de situatie inderdaad zo is dat u eenzijdig de verblijfsregeling gewijzigd hebt, zit je nu (jammer genoeg) in het tand-om-tand-parcours en daar geraak je enkel uit door terug te communiceren en zaken terug recht te zetten.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 29 mar 2022 22:27

Dan best eens met de sociale dienst van de lokale jeugdpolitie gaan praten.
Als u de zaak niet via jullie advocaten wil laten lopen.

Terug naar “Echtscheiding”