Kinderbijslag co-ouderschap

9714515
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kinderbijslag co-ouderschap

#1 , 27 mar 2022 23:25

Beste,

Naar aanleiding van co-ouderschap van 2 van mijn 3 kinderen had ik de vraag willen stellen hoe het geheel qua verdeling kinderbijslag van mijn 2 kinderen (tweeling) juridisch miet verlopen.

Eind 2018 gescheiden met als uitspraak dat 2 van mijn kinderen in co-ouderschap terechtkomen en mijn oudste kind enkel om de 2 weken in het weekend moet komen wanneer mijn andere 2 kinderen er ook zijn. Destijds is er een uitspraak geweest om het geheel van het kindergeld toe te kennen aan ex-partner. Situatie ex-partner is gewijzigd (hertrouwd) en regeling co-ouderschap blijft lopen.

Is er een mogelijkheid om helft kinderbijslag tweeling toegekend te krijgen en dit omwille van co-ouderschap. 2 weken per maand draag ik eveneens de kosten maar kan hiervoor niet terugvallen op een gedeelde kinderbijslag.
Het is ook zo dat de 2 kinderen domicilie hebben bij mij op hetzelfde adres.

Alvast bedankt voor uw advies hieromtrent.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding