Vereffening en verdeling echtscheiding

Dimdim
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Vereffening en verdeling echtscheiding

#1 , 25 mar 2022 14:16

Er is een EOT opgesteld geweest waarop de rechtbank een negatief advies heeft gegeven. Wegens omstandigheden heb ik afstand genomen van de procedure EOT en is de procedure EOO opgestart. In die EOT is het uitkoopbedrag voor de woning veel lager omdat de huizenprijzen enorm gestegen zijn. Er werd een schatter aangesteld met de procedure EOO. Deze schatting is bindend.
Nu moesten de nota’s voor de aanspraken verstuurd worden naar de notaris en de tegenpartij maakt zich sterk dat ik afstand heb gedaan van de preferentiële overname van de woning volgens de EOT (waarop een negatief advies kwam en waarvan we beiden afstand hebben genomen). En de tegenpartij zegt ook dat de EOT van toepassing zou zijn voor wat betreft het uitkoopbedrag (cf. art. 1134 oud BW).
Ik dacht dat enkel het familiale luik in de EOT bindend volgens het art. 1294 bis 2 totdat er een nieuw vonnis zou worden geveld.
Heb ik nog recht op de preferentiële toewijzing van de woning?
En is het uitkoopbedrag uit de EOT nog bindend ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding