Verhuis

Aphrodite0505
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Verhuis

#1 , 24 mar 2022 18:36

Gezien ik vorige keer geen reactie kreeg probeer ik het opnieuw…
Ik denk eraan om naar het buitenland te verhuizen maar ik heb twee kinderen. Door omstandigheden (afstand woonplaats)zie ik mijn kinderen niet veel.
Mijn zoon is meerderjarig en woont nog thuis in vrije verblijfsregeling (helft bij vader en de andere helft bij mijn moeder).
Mijn dochter is 16 jaar en zij heeft ook vrije verblijfsregeling.
Ik betaal netjes aan de vader alimentatie.
Het adres van mijn zoon staat wel op mijn adres.
Mijn vraag is of ik naar het buitenland kan gaan wonen zonder dat mijn ex mij kan tegenhouden.
Volgens mij wel gezien vrije verblijfsregeling.
Hoe kan ik het aanpakken ivm adres van mijn zoon? (Want beide kinderen zullen in België blijven).
Er is vorig jaar (2021) een rechtbankvonnis uitgesproken dus blijft dat geldig of kan de ex opnieuw moeilijk doen bij de verhuis ?
Bij tips hoor ik het graag .
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 24 mar 2022 20:47

Wat zoon betreft die kan gaan wonen waar hij wil.
Wat minderjarige dochter betreft als vonnis zegt dat ze op uw adres moet wonen in BE dan is dat zo.
Maar waarom was dat omdat in EOT beide partijen dat hebben afgesproken of omdat er 'redenen' waren waarom rechtbank dat eiste en zo heeft opgelegd?

Aphrodite0505
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 mar 2022 09:28

Beste,

De kinderen blijven in België wonen en zullen niet meer op mijn adres staan in buitenland.
De vraag is of mijn ex dat kan tegenhouden dat ik vertrek (alleen)?
Alvast bedankt.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 mar 2022 12:00

Ik dacht dat ik op uw vorige topic geantwoord had, maar zie het nu niet staan.

Waarom zou het ex dit volgens u mogelijk tegenhouden? Enige impact die ik me kan voorstellen voor hem is dat de kinderen meer bij hem zullen zijn.

Lijkt me dat hij wel kan vragen om de alimentatie hieraan aan te passen (dus te verhogen).

Aphrodite0505
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 mar 2022 21:46

Dank 🙏

Terug naar “Echtscheiding”