autolening

JVG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

autolening

#1 , 24 mar 2022 15:33

Mijn partner en ik hebben besloten om uit elkaar te gaan.
We hebben tijdens onze relatie een auto aangekocht voor de vrouw, maar de lening werd wel op de man gezet omdat de vrouw geen lening kon aangaan omdat ze dan geen recht meer had op een pro deo advocaat (problemen met ex). Ze woonde toen nog alleen met haar kinderen. Inmiddels wonen we wel samen maar hebben we geen contract.
Ter goeder trouw heb ik dan de lening om mijn naam genomen, maar op de bestelbon staan wel onze beide namen.
Echter rij ik nooit met deze wagen omdat ik zelf een bedrijfswagen heb. Het is al 4 jaar dat de vrouw dus met de wagen rond rijdt en ik betaal het gewoon mee af. Er zou nog een 3 jaar afbetaling te gaan zijn...

Mijn vraag: Doordat de lening enkel op mijn naam staat, ben ik dan ook verantwoordelijk voor de afbetaling alleen? Er zijn genoeg zaken om aan te tonen dat dit niet mijn wagen betreft maar dat dit enkel indertijd werd gedaan om mijn partner op die moment te helpen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 24 mar 2022 17:36

Al die zaken maken niets uit, het enige telt is dat het op uw naam staat. Indien uw ex niet betaalt, komt men het geld bij u halen

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 24 mar 2022 17:52

Op wie zijn naam staat de factuur?
Van wiens rekening werd voorschot betaald en wordt de lening betaald.

Op wiens naam de nummerplaten staan doet er niet toe want nummerplaat geldt niet als bewijs van eigendom.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 24 mar 2022 22:48

De lening staat enkel en alleen op uw naam.
U draait daar dus voor op als het mis gaat.

Hopelijk staat de factuur ook op uw naam ...

Terug naar “Echtscheiding”