alimentatie weeral ....

jan999
Topic Starter

alimentatie weeral ....

#1 , 04 mar 2009 23:09

We waren het relatief eens over een regeling qua alimentatie.
We hebben een bedrag bepaald per maand dat we spenderen aan de 2 kinderen, dit hebben we gedeeld door 2 gezien we beiden loontrekkend zijn. Zij blijft met de kinderen in de (grote) woning en betaalt daar een zeker bedrag voor (500 eur), wij blijven beide eigenaar van de woning.
Ik verdien aanzienlijk meer dan mijn echtgenote, dit uit zich uit een totaal grotere wedde en dus wat groter bedrag dat onze kinderen (14 en 16) spenderen aan van alles en nog wat. Ik heb het hier verder enkel over de normale opvoedingskosten (kledij, voeding, wasprodukten, gsm, basisschoolkosten....), dus niet de speciale kosten Wij komen op een bedrag van 325 eur per maand (zonder kindergeld) dat ik moet betalen, tot zover kan ik akkoord gaan. Nu begint mijn echtgenote te twijfelen: gezien zij minder verdient vindt ze dat ik relatief meer moet betalen, klopt dit ? en dus eigenlijk dan ook voor de bijzondere kosten als er ev. een andere verhouding zou worden gehanteerd

Het feit dat mijn echtgenote dan ook meer werk zal hebben (was en plas, rondrijden desgevallend met hen, de tuin onderhouden,..) moet zich dit ook uiten in een hoger alimentatiegeld ?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding