Aangezien mijn ex-vrouw is weggegaan om bij iemand anders te gaan wonen, is het zo dat ik nog in de gemeenschappelijke woning betrek. We betalen elk de helft van de lening nog maar aangezien zijn geen gebruik maakt van de woningbetaal ik haar een vierde van de lening terug als zijnde woonstvergoeding.
Nu is het zo dat ikzelf nu ook een nieuwe vriendin heb en wij willen gaan samenwonen in dat huis. Mijn ex dreigt er nu mee - alhoewel zij zelf samenwoont met iemand anders - om van zodra zij er 1 voet binnenzet om te komen wonen ze het huis de dag nadien te koop stelt.

Dat ze nog meebetaalt aan de lening is ze nu éénmaal wettelijk verplicht want haar naam staat nog mee op de lening en dit hebben we onderling ook voor akkoord op papier gezet. Als mijn nieuwe vriendin daar nu komt wonen en mijn ex beslist om niet meer mee te betalen aan de lening. Kan dit dan ook zomaar?
Ik heb haar het voorstel gedaan om de gemoederen te sussen dat zij niet meer zou moeten meebetalen tot aan de uitkoopregeling in oktober maar ze vertrouwt dit niet. Wil nochtans alles op papier en in de akte EOT laten vermelden...