Geschil familierechtbank

Dimdim
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Geschil familierechtbank

#1 , 16 mar 2022 18:13

In 2020 ben ik officieel gescheiden.
Er is nog geen definitief vonnis over de regeling voor de beide kinderen enkel tussenvonnissen.
Vanaf het begin van de zaak had ik een advocaat. De reden hiervoor was omdat ik de kinderen niet zag en er allerlei beschuldigingen waren geuit aan mijn adres.
Nu komt de jongste (6 jaar) al frequent op bezoek (tussenvonnis).
Die beschuldigingen zijn weerlegt en nu tracht ik voor de oudste (9 jaar) een ouderhersteltraject op te starten met een psycholoog (aangespoord door de rechtbank).
De moeder heeft sinds kort een nieuwe advocaat (advocaat-bemiddelaar) en ze is bereid via bemiddeling een oplossing te vinden.
Hiervoor hebben we de zitting laten uitstellen om dit toch een kans te geven.
Sinds de start van de rechtzaak tot nu heb ik al 1000den euro’s betaald.
Dat bemiddelingsgesprek en de communicatie achteraf hebben mij alleen nog meer geld gekost.
Kan ik mijn advocaat vragen om zich enkel nog maar bezig te houden met een nota of een conclusie te schrijven? Misschien zelfs alleen maar te pleiten in de rechtbank? En kan ik niet zelf de schriftelijke communicatie met haar advocaat regelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 16 mar 2022 20:58

Advocaten communiceren met elkaar indien beide partijen een advocaat hebben. Niet met de tegenpartij in persoon.

Dimdim
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2022 22:32

Dag Franciscus.
Wat wanneer ik beslis om zonder advocaat verder te gaan?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 17 mar 2022 15:13

Dan moet advocaat tegenpartij met u communiceren.

Terug naar “Echtscheiding”