Woonstvergoeding hypothecaire lening

DrooghLeen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Woonstvergoeding hypothecaire lening

#1 , 01 mar 2022 09:21

Goedemorgen,
Mijn ex-partner en ik hebben destijds samen een huis gekocht (2009), wij zijn niet getrouwd geweest, feitelijk samenwonend. Het huis werd aangekocht ieder voor de helft gemeen en onverdeeld en akte is verleden met beding van aanwas.
Wij hebben samen de lening afbetaald tem maart 2019. Sinds maart 2019 ben ik verhuisd en is de ex-partner in de woning blijven wonen. Hij heeft ook doorgegeven dat hij de lening verder alleen zou afbetalen. Ondertussen zijn we toch zo ver dat hij niet meer in het huis wil wonen en dat hij het wil verkocht zien... Gedurende dus nu 3j heeft hij de lening alleen afbetaald en bij de beslissing voor verkoop, wil hij nu ineens dat ik nu voor 3j de helft van deze lening terugbetaal... Kan mijn ex-partner dit 'eisen', heeft hij hier recht op ? Ik meen te verstaan dat ik, diegene die niet meer in de woning woont, aanspraak kan maken op een 'woonstvergoeding'...
Waarschijnlijk komt dit dan toch overeen...
Alvast bedankt om mij hierover verder te informeren.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 01 mar 2022 11:50

Klopt: jij betaalt de helft van de lening en de ander betaalt jou een halve huur. Veelal komen beide bedragen in elkaars buurt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”