... De vraag stelt zich dan wat als buitengewone kost dient beschouwd te worden.... Hieruit kan je ook concluderen dat de kosten die hier niet genoemd werden onder de noemer 'opvoedingskosten' vallen.
als je de lijn doortrekt:
de kosten van de advocaten zijn dan (deels bij EOT) "gewone kosten" van de opvoeding of opvoedingskosten ... dus de advocaten mag je (deels bij EOT) betalen met het kindergeld ipv je persoonlijke rekening
het zet me wel aan het denken
Hallo,
Ik ben gescheiden met EOT, kinderen, van 8 en 10j, in co-ouderschap.kindergeld staat op geblokkeerde rekening. om de 2 maanden worden de kosten berekend en gaan we naar de bank om gezamenlijk het geld ervan af te halen.Beide handtekeningen zijn nl nodig.
Voorlopig hebben we een groot overschot op de rekening staan, en graag wil ik die overschot onderling verdelen, zodat ik daarvan kleding kan kopen voor de kinderen, want die worden afzonderlijk aangekocht ( zo overééngekomen in EOT ). Nu weigert mijn ex-man dit, omdat het later in zijn nadeel is. Hij moet nl, omwille van ons groot inkomensverschil ( hij verdient 3x meer dan mij netto ) , 2/3 bijleggen indien we met het kindergeld niet toekomen. Ik 1/3. Verder hoeft hij geen onderhoudsgeld te betalen.Omwille van emotionele redenen had ik dit laten vallen. 1,5 jaar later heb ik er wel spijt van. Nu kan ik nuchter nadenken, toen niet.
Kan hij dit zomaar weigeren ? Heb ik geen recht op mijn deel van het kindergeld ? Kan ik dit aanvechten via vrederechter of via arbeidsrechtbank ?
Ondertussen is de situatie bij hem ook gewijzigd. Hij woont samen met vriendin die ook een zeer goede verdienste heeft. Ik daarentegen woon alleen, en moet de eindjes aan elkaar knopen.Terwijl hij de ene luxe-aankoop doet na de andere. Kan ik mijn EOT op grond daarvan wijzigen bij de rechter en eventueel onderhoudsgeld vragen ? Volgens methode van renhard zou hij zelfs maandelijks 447€ onderhoudsgeld verschuldigd zijn.
wie heeft hier advies over ?
alvast bedankt voor de hulp !
Angelita
Wat zegt hij als je het hem voorsteld eenmalig om beide een gelijk bedrag aan elke ouder uit te keren van bovenvermelde rekening?
mbt de alimentatie voor U, vrees ik dat je uitgeprocedeerd bent.
RR