Achternaam kinderen en onderhoudsgeld

Sar11
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Achternaam kinderen en onderhoudsgeld

#1 , 16 feb 2022 13:56

Mijn kinderen wonen bij mij zoals het vonnis is opgemaakt.
En hebben bijna zo goed als geen contact met de vader.
Hun vader had al enkele malen gezegd dat ze zijn achternaam niet waard zijn.
Als ik die achternaam aanpas naar die van mij, is de vader dan nog verplicht om zijn onderhoudsgeld te betalen aan mij?

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 16 feb 2022 13:58

Dat zal geen verschil maken; ik meen echter te weten dat ook het advies (en/of akkoord) van de vader hieromtrent zal of kan gevraagd worden.

Sar11
Topic Starter

#3 , 16 feb 2022 14:25

Ja oke dan doen ze dit maar.
Papa heeft al meerdere malen via sms naar de kinderen laten weten dat ze zijn naam niet waard zijn.
Mijn zoon van 15 moet maar eens bewijzen dat hij zijn naam wel waard is door op zijn pluspapa zijn gezicht te slaan.. denk wel dat ik redelijk veel kan voorleggen indien ik dit wil veranderen.
Maar waarschijnlijk moet hij wel blijven betalen toch?
Heeft tenslotte bij de geboorte wel de kinderen herkent

Reclame

Franciscus

#4 , 16 feb 2022 20:32

Waarom en voor of wegens wie moet hij op gezicht pluspapa slaan ==> gevolg mogelijk vervolging wegens opzettelijke slagen en verwondingen.
Vermoedelijk bedoeld u erkent.

U kan met kinderen een naamswijziging aanvragen . Vader wordt daarover sowieso betrokken en gehoord en dient ter zitting ook zijn akkoord te geven.
Kinderen kunnen ook geadopteerd worden door plusvader maar dan best zonder op zijn gezicht te slagen.
Alimentatieplicht blijft want is en blijft vader.

Terug naar “Echtscheiding”