kracht van gewijsde en toch beroep

kurtke
Topic Starter

kracht van gewijsde en toch beroep

#1 , 22 feb 2009 18:37

Ik heb vorig week een brief ontvangen van het gemeentehuis waarin vermeld staat dat het beschikbaar gedeelte van het vonnis van de rechtbank van eerste aanleg in kracht van gewijde is getreden .

Ik heb ook een brief gekregen van het hof van beroep dat er op het vonnis van eerste aanlag een beroep aangetekend is .

Is dit mogelijk ?
Ben ik nu gescheiden en kan ik door naar vereffening verdeling ?
Is er iemand in de fout gegaan ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 24 feb 2009 11:54

“Art.28.Iedere beslissing gaat in kracht van gewijsde zodra zij niet meer voor verzet of hoger beroep vatbaar is, behoudens...”(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

Het echtscheidingsvonnis op grond van onherstelbare ontwrichting dient daartoe betekend aan de wederpartij,die vanaf dan één maand de tijd heeft om verzet of hoger beroep aan te tekenen.

Bij echtscheiding door onderlinge toestemming geldt : “Art.1299.Hoger beroep tegen het vonnis waarbij de echtscheiding is uitgesproken is slechts toegelaten indien het ingesteld wordt door het openbaar ministerie binnen één maand te rekenen van de uitspraak. Het wordt aan beide echtgenoten betekend”(Ger.W.).

Hoger beroep tegen een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan kan niet. Herlees zorgvuldig beide door u ontvangen teksten.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”