Ik wil even de vraag hier stellen omdat google overloopt van de advocaten websites en ik nergens een duidelijk antwoord kan vinden.
Ik zou graag mijn scheiding willen regelen. Het gaat volgens mij redelijk simpel zijn, maar ik weet niet goed waar te beginnen. Mijn ex en ik wonen ondertussen al bijna 10 jaar gescheiden. We hebben nooit ruzie gehad, maar hebben ook niet echt meer contact met elkaar. Toen we in 2012 uit elkaar gegaan zijn heb ik haar een deel geld overgescheven voor de scheiding te regelen, maar dat is nooit gebeurd. Daarom dat ik nu zelf de bal aan het rollen wil brengen. Het geld dat ik toen gegeven heb voor de scheiding, maar me nu niet echt uit. Ik wil gewoon het hoofdstuk eindelijk kunnen afsuiten.
Toen we uit elkaar gingen hadden we geen eigendommen, kinderen of geld. Ik heb een mail van toen we uit elkaar gingen waar we in feite de openstaande rekeningen van dat moment in opgelijst hebben en deze netjes in twee verdeeld hebben om ze te betalen. We huurden een appartement waar ik nog even ben blijven wonen en ondertussen vertrokken ben. De waarborg van het appartement is ook geregeld geweest in die ene email.
Ik weet niet of het uitmaakt maar op dit moment huur ik nog steeds en ik denk zij ook. Zover ik weet hebben we ook nog steeds geen significant bedrag aan geld of eigendom.
Dus ik vermoed niet dat het een ingewikkelde procedure kan zijn, maar hoe en waar begin ik hieraan?
Alvast bedankt