Niet naleving vonnis

Elly76
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Niet naleving vonnis

#1 , 23 jan 2022 21:27

Ik ben vier jaar geleden vertrokken bij mijn ex omdat hij mijn oudste zoon fysiek mishandelde. Ik heb nog drie jongere kinderen met mijn ex.
De oudste zoon verbleef fulltime bij mij. Voor de drie jongste kinderen hadden we co-ouderschap.
Mijn ex zet de twee meisjes al vier jaar tegen elkaar op. In augustus is dit geëscaleerd en heeft hij de oudste dochter op straat gezet. Sindsdien verblijft zij ook fulltime bij mij. De jongste dochter en jongste zoon gingen nog wel één op twee weken naar hun vader. Sinds september doet hij echter moeilijk en houdt hij deze twee jongste kinderen bij me weg. Hij heeft ze in twee keer een week bij me weg gehouden. Volgens de kinderen zelf wilden ze niet meer naar mij toe komen als ik de oudste twee kinderen niet op straat zou zetten, net als papa heeft gedaan. De jongste dochter (13) scheldt me ook constant uit voor "kutwijf".
Mijn advocaat heeft brieven gestuurd en gezegd dat hij niet zo maar de kinderen bij me kan weg houden. Vervolgens is mijn ex met de jongste twee kinderen naar de politie gestapt en heeft hij een klacht wegens kindermishandeling (fysiek) tegen me ingediend. Hij heeft dezelfde klacht ingediend tegen de oudste 17-jarige dochter. Ik denk dat hij dit enkel en alleen heeft gedaan om zichzelf in te dekken, maar ik kan dit natuurlijk niet bewijzen. De kinderen hadden geen blauwe plekken (want ik en mijn oudste dochter hebben ze niet mishandeld). Maar nu is het blijkbaar woord tegen woord en men vraagt zich af waarom een 13-jarige hierover zou liegen.
Ondertussen heb ik mijn kinderen al vijf weken niet meer gezien. Ze nemen hun telefoon niet op. Ze mogen van mijn ex niet meer bij mijn ouders komen (waar ze vroeger elke middag gingen eten). Als ik een berichtje stuur, sturen ze ofwel niets ofwel scheldwoorden terug.
Wat kan ik doen? Kunnen mijn kinderen nog ooit normaal functioneren?
Ik maak me zorgen omdat mijn ex een alcohol- en drugsverslaving heeft. Hij is reeds eerder agressief geweest tegen de oudste twee kinderen. Wie zegt dat hij de jongste twee niet zal aanraken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 23 jan 2022 23:03

Ga naar de rechter en vraag een dwangsom per dag dat de kinderen niet komen.
Zodra er geld mee gemoeid is zal het vlug opgelost zijn.

Franciscus
Berichten: 38643

#3 , 24 jan 2022 12:35

en ook :
Zijn er voor de feiten die u vermeld drugs en alcohol ooit PV opgesteld of meldingen gemaakt bij politie?
Telkens de kinderen niet komen of mogen gehaald worden ( wat staat in het vonnis) aangifte doen bij politie.
Wonen ex en u in dezelfde politiezone / arrondissement?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”