onderhoudsgeld

Goodi
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

onderhoudsgeld

#1 , 04 jan 2022 10:34

Naar aanleiding van een echtscheiding met onderlinge overeenkomst, wel bemiddeld dmv advocaten, werd mij alimentatie toebedeeld, zijnde een periode van 5 jaar.
Nu, de eerste betaling van mijn ex vond plaats op 11/2017, en zou de laatste betaling moeten gebeuren op 11/2022, of ben ik hier nu mis in?
Volgens mijn ex partner zou de laatste betaling die uitgevoerd is in 12/2021 de laatste zijn.
Welke stelling is er nu juist?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jan 2022 13:53

Ik zou zeggen 10/2022: in totaal 12 x 5 betalingen.

Staat het niet nauwkeuriger omschreven?

Goodi
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jan 2022 15:35

Ik zou zeggen 10/2022: in totaal 12 x 5 betalingen.

Staat het niet nauwkeuriger omschreven?
neen, er staat enkel "voor een periode van 5 jaar"
dus zal ik mijn advocaat van toentertijd maar eens raadplegen zeker?

Reclame

basejumper
Berichten: 4629
Locatie: Diest

#4 , 04 jan 2022 18:57

Beste 5 jaar = 60 keer te betalen (5 keer 12 maandbetalingen) . Dus 10/22 is laatste maand. Anders zou hij 61 keer betalen... Of 5 jaar en een maand. vraag is ook wat er die eerste keer betaald werd? Was dat een 'gewoon' maandbedrag of werd daar met terugwerkende kracht een betaling/verrekening gedaan sinds begin 2017?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 jan 2022 22:29

Vanaf welke datum werd een onderhoudsgeld toegekend? Wanneer werd de echtscheiding definitief?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Goodi
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jan 2022 12:37

Dit stond er in de akte:
2.1. Mr...... zal aan Mevr..... een onderhoudsuitkering verschuldigd zijn ten belope van 600 EUR per maand, bedrag jaarlijks te indexeren, telkens te betalen uiterlijk de 5de van de maand op de rekening van de Mevr.........
Deze bijdrage zal verschuldigd zijn voor het eerst in de maand van de verkoop van de gezinswoning (bedoeld wordt het verlijden van de notariële akte) en dit vervolgens voor een periode van maximaal 5 jaar.

Voor de maanden vanaf de ondertekening van onderhavige overeenkomst tot aan de verkoop van het onroerend goed, zal geen onderhoudsuitkering verschuldigd zijn, doch zal Mr...... alleen instaan voor alle kosten van en verbonden aan het onroerend goed.

Deze maanden zullen worden afgetrokken van de hierboven vermelde maximale duurtijd (5 jaar).

Sirkii
Berichten: 5417

#7 , 06 jan 2022 18:43

Dus als de verkoopakte getekend werd in december 2016 startte de alimentatie in januari 2017

Als Mr instond voor alle kosten vanaf januari 2016 dan stopten de betalingen inderdaad na december 2021.

Klopt de datum “januari 2016” (of december 2015) ?

Terug naar “Echtscheiding”