gerechtsdeurwaarders

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

gerechtsdeurwaarders

#1 , 31 dec 2021 13:16

hallo,

Mijn moeder had een pro-deo advocaat genomen omdat mijn ouders aan het scheiden waren en samen een huis hadden gekocht.
Nu de huis is verkocht en alle geld weg is om mijn familie te helpen in Afghanistan vraagt de pro-deo advocaat 1700 euro voor haar werk.
De advocaat ging nooit opnemen wanneer we haar nodig hadden en nooit haar werk doen behalve bij de notaris komen praten.
Ze heeft niet mijn moeder geholpen terwijl er veel geld van haar werd gestolen door mijn vader.
Nu heeft mijn moeder geen plaats om te wonen en is haar adres bij mij ingeschreven.
Onlangs heeft de gerechtsdeurwaarders ons gecontacteerd dat ze mijn spullen zullen nemen en dat het niet uit maakt of ze niet van mijn moeder zijn?
Mijn moeder heeft alleen eem matras bij mij verder niks.
kan dit zo maar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 31 dec 2021 13:19

Dat klopt, u moet langs de beslagrechter om (met de nodige bewijzen) uw eigen spullen op te eisen.

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 dec 2021 13:32

Dat klopt, u moet langs de beslagrechter om (met de nodige bewijzen) uw eigen spullen op te eisen.
gaat dit mij nog geld kosten?
Er zijn ook dingen dat ik niet meer kan bewijzen omdat het al jaren geleden is gekocht

Reclame

LeenW
Berichten: 12840

#4 , 31 dec 2021 13:38

Dan lijkt het mij veiliger de deurwaarder zo snel mogelijk te contacteren voor een afbetalingsplan waarbij u het geld voorschiet.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 dec 2021 14:50

een doordenkertje:
en alle geld weg is om mijn familie te helpen in Afghanistan

Ik raad jullie aan om contact op te nemen met de sociale dienst van het OCMW en/of het CAW.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 dec 2021 15:07

een doordenkertje:
en alle geld weg is om mijn familie te helpen in Afghanistan

Ik raad jullie aan om contact op te nemen met de sociale dienst van het OCMW en/of het CAW.
wat als ik een nieuwe pro-deo advocaat aanvraag om ons situatie uit te leggen?

freelance
Berichten: 2615

#7 , 31 dec 2021 15:30

Bij OCMW / CAW heb je geen advocaat nodig .
Dit is een SOCIALE dienst , geen JURIDISCHE .
Zij kunnen oplossingen aanreiken ( zoals bemiddelen ) zonder dat het je geld kost .
Uiteindelijk heeft een deurwaarder kosten gemaakt ( dossier enz.. ) , en moet daarvoor vergoed worden .
Alleen de manier waarop , kan beinvloed worden door een CAW , niet door jouw , en niet door een nieuwe "pro deo " .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 31 dec 2021 15:48

Mag ik u erop wijzen dat heel wat ocmw's een jurist in dienst hebben, hetzij binnen het eigen ocmw, hetzij in samenwerking met andere ocmw's. Zij staan de maatschappelijk werkers bij en fungeren dan ook als volwaardig jurist. Ook cliënten kunnen voor advies terecht bij deze juridische dienst.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38602

#9 , 01 jan 2022 20:24

OCMW en CAW kan zich met die zaak bezighouden en uitzoeken aan de hand van de officiële documenten wie waarvan eigenaar was. En wie wat moet betalen.
Hou er wel rekening mee dat alle geld weg naar familie de indruk kan geven van 'zich onvermogend' hebben gemaakt dus zeker alles goed uitleggen.
OCMW van gemeente waar betrokkene is ingeschreven en www.caw.be in uw omgeving.

Terug naar “Echtscheiding”