Vereffening-Verdeling woning na partnergeweld

Evelyn.VdM
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vereffening-Verdeling woning na partnergeweld

#1 , 09 dec 2021 12:28

Ander topic verwijderd - JurecaBE - moderator


Beste,

Ik richt me tot dit forum omdat ik de moed aan het verliezen ben...

Graag wens ik mijn verhaal te doen in de hoop dat er een oplossing is voor mijn situatie.

Ik ben 7 maand geleden slachtoffer geworden van hevig partnergeweld en tot op vandaag word ik door mijn ex partner gestalkt en belaagd door de constante opmaak van valse profielen op diverse websites en social media, bedreigingen,… Er lopen diverse klachten tegen hem waaronder ook een klacht met burgerlijke partijstelling bij de onderzoeksrechter. Echter loopt de tegenpartij nog steeds op vrije voeten.

Ik heb de fout gemaakt om samen met hem destijds een nieuwbouwwoning te kopen waar al mijn financiële middelen inzitten en geen enkele van hem (enkel z'n handtekening staat op de verkoopakte en hypothecair krediet). Via een rechtzaak in kortgeding heb ik enkele maanden geleden de preferentiële toewijzing gekregen; de tegenpartij is inmiddels terug naar Frankrijk vertrokken (franse nationaliteit) maar biedt geen enkele medewerking inzake de overname van de woning. Het gehele dossier zit bij de notaris voor een gerechtelijke vereffening-verdeling aangezien een minnelijke schikking niet mogelijk was. Als er geen akkoord of medewerking komt, bestaat de kans dat ik mijn woning verlies aangezien deze dan verplicht in openbare verkoop komt aangezien een definitieve toewijzing van de woning na partnergeweld enkel van toepassing is bij gehuwden en niet voor wettelijk samenwonenden (wet van 28 januari 2003).

Ik doe momenteel 2 jobs om alle financiële lasten en advocaatskosten te dragen maar ben de wanhoop nabij als ik ook nog eens mijn woning dreig te verliezen.

Ik hoop via dit kanaal een weg te vinden welke ik kan bewandelen zodat er naar mijn verhaal geluisterd kan worden.

Hopende op een reactie...

Met vriendelijke groeten,
Evelyn

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding