Onderhoudsbijdrage

Verkenner
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Onderhoudsbijdrage

#1 , 04 nov 2021 16:35

Halo,

Sedert 15 maanden komt mijn dochter niet meer wegens scheiding. Sinds 2015 is er een vonnis dat zij om de 2 weken een weekend komt alsook de helft van de vakanties.

Nu heeft de moeder dit weer voor het gerecht getrokken en diende er een onderzoek te gebeuren. Op 2 telefoontjes na heb ik niets vernomen het onderzoek is reeds afgelopen van in mei maar nog geen datum voor de rechtbank ontvangen.

De dochter heeft laten verstaan niet meer te willen komen aangezien zij op 100km van mijn woonplaats woont en dus geen sociaal leven heeft bij mij.

Als ze dit beslist en de moeder wenst ook niet dat ze bij mij komt kan ik dan iets doen om de onderhoudsbijdrage te laten schrappen? Ze is nu iets meer dan 12 jaar en ik betaal per maand iets meer dan 200€ Ik heb geen probleem om dit te betalen als ze bij mij zou komen maar dat is het geval niet.

Ik wil vanonder de betalingen komen maar als mijn dochter niet wenst te komen en de moeder wenst dit ook niet lijkt het voor mij ook logisch dat ik minder of geen bijdrage doen te betalen. Mijn dochter krijgt toch niets van de 200€.

Alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding