Alimentatie dochter met een beperking

jelle detavernier
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Alimentatie dochter met een beperking

#1 , 29 okt 2021 15:39

Goede middag,

Ik heb een vraag over de alimentatie van mijn dochtertje.
Mijn dochtertje is 3 jaar en heeft een zeldzame aandoening.
Ze gaat naar een speciale school en heeft speciale noden.

Mijn ex-vriendin trekt voor mijn dochtertje een hogere kinderbijslag (€400/maand).


Nu is er afgesproken dat ik mijn dochtertje 2 weekends per maand kan zien.
Op financieel vlak is het volgende afgesproken:
- 150 euro alimentatie
- helft van alle kosten: dokter, school,....

Maar ik vroeg me af of dit wel correct is.
De dokter en dergelijke heb ik geen problemen mee maar ik heb de indruk dat het voor mij wel een heel stuk duurder uitkomt dan voor mijn ex-vriendin.
Ik ontvang geen extra kindergeld of dergelijke dus moet alles betalen met mijn looninkomsten terwijl mijn ex vriendin gewoon maar van het kindergeld kan nemen....

Ik vroeg me af wat mijn kansen zijn als ik voor de rechtbank vraag om een rekening te openen voor de kosten van mijn dochter waar beide ouders aankunnen en zicht op hebben en waar ik mijn alimentatie op overschrijf. Alsook zou ik graag het kindergeld daarop laten toekomen.
Als tweede zou ik dan graag hebben dat alle kosten waar ik nu in tussenkom van deze rekening betaald worden en indien er tekort is dat ik dan de helft bijdraag.

Dit lijkt me een stuk eerlijk.

Ik wil even duidelijk maken dat ik er totaal niets op tegen heb om voor mijn dochter te betalen maar dat ik wel financieel in de problemen dreig te komen op de manier nu. Dit komt omdat ik zo naïef geweest ben om x aantal maand terug een lening van 20.000 euro op mijn naam te nemen voor schulden van mijn ex-vriendin onder andere af te betalen... Aangezien ik geen poot heb om op te staan en ze daar niet wil voor betalen draai ik zelf op voor deze kost van 400 euro per maand.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding