Enkele vragen :
gescheiden met EOT in 2001 en 4 kinderen bij de ex-echtgenote ( ondertussen 17, 20,23 en 25 j. de oudste studeert op zijn eigen kosten verder na 4 keer bissen ongeveer )
1/moet na onderling overleg en akkoord de helft van de hoge kosten betalen. Er is nog nooit overleg en al zeker geen akkoord geweest ( wordt me telkenmale geweigerd) Ik krijg wekelijks vodjes papier met in potlood enkele bedragen op die ik zou moeten betalen , zonder uitleg zonder factuur. Niettemin betaal ik daar telkens een groot gedeelte van ( wat ik kan ) Kan zij dit op die manier afdwingen ?
2/ ik krijg geen antwoord op mijn vragen over de bedragen die de kinderen krijgen wat betreft studiebeurzen e.d. Wil ze mij niet geven. Is zij verplicht mij mee te delen welk kind welk bedrag krijgt?
Want ik heb de indruk dat ze telkens alles aan mij vraagt en ondertussen voor haar zelf spaart voor de toekomst terwijl ik haar toch ook elke maand persoonlijk onderhoudsgeld betaal. Na vele jaren stempelen, opleiding gevolgd te hebben op kosten van de RVA, werk blijven weigeren, zit ze uiteindelijk bij het OCMW. Volgens de kinderen is het huis een mesthoop en doet ze niets, de kinderen kuisen. dan maar de laatste tijd. Ik heb een zeer goede verstandhouding met al mijn kinderen en zij snakken om elke zondag naar mij te komen.
Is er iemand die mij een antwoord kan geven want de frustratie wordt groot. Ik kom al lang niet meer toe met mijn loon. Als ze 1 dag werkt vervalt het pers; onderhoudsgeld.
met dank,
Georges,