info

georges
Topic Starter

info

#1 , 15 feb 2009 15:11

Enkele vragen :
gescheiden met EOT in 2001 en 4 kinderen bij de ex-echtgenote ( ondertussen 17, 20,23 en 25 j. de oudste studeert op zijn eigen kosten verder na 4 keer bissen ongeveer )
1/moet na onderling overleg en akkoord de helft van de hoge kosten betalen. Er is nog nooit overleg en al zeker geen akkoord geweest ( wordt me telkenmale geweigerd) Ik krijg wekelijks vodjes papier met in potlood enkele bedragen op die ik zou moeten betalen , zonder uitleg zonder factuur. Niettemin betaal ik daar telkens een groot gedeelte van ( wat ik kan ) Kan zij dit op die manier afdwingen ?
2/ ik krijg geen antwoord op mijn vragen over de bedragen die de kinderen krijgen wat betreft studiebeurzen e.d. Wil ze mij niet geven. Is zij verplicht mij mee te delen welk kind welk bedrag krijgt?

Want ik heb de indruk dat ze telkens alles aan mij vraagt en ondertussen voor haar zelf spaart voor de toekomst terwijl ik haar toch ook elke maand persoonlijk onderhoudsgeld betaal. Na vele jaren stempelen, opleiding gevolgd te hebben op kosten van de RVA, werk blijven weigeren, zit ze uiteindelijk bij het OCMW. Volgens de kinderen is het huis een mesthoop en doet ze niets, de kinderen kuisen. dan maar de laatste tijd. Ik heb een zeer goede verstandhouding met al mijn kinderen en zij snakken om elke zondag naar mij te komen.

Is er iemand die mij een antwoord kan geven want de frustratie wordt groot. Ik kom al lang niet meer toe met mijn loon. Als ze 1 dag werkt vervalt het pers; onderhoudsgeld.

met dank,

Georges,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 15 feb 2009 15:34

Welke voorwaarden zijn er bepaald in de EOT? Dit is een contract waaraan je je dient te houden. Tenslotte hebben jullie er beiden jullie handtekening onder gezet voor akkoord.
Wie heeft deze opgesteld, een advocaat of een bemiddelaar?
Enkel als er zich, buiten jouw wil om, ernstige wijzigingen hebben voorgedaan in de situatie, kan je eventueel een wijziging vragen aan de rechter. Zoniet hoef je je te houden aan de bepalingen in de EOT.

georges
Topic Starter

#3 , 15 feb 2009 19:42

Is opgesteld door de notaris en heb dit getekend omdat ik alle vertrouwen in mijn ex had. Blijkbaar had zij tijd genoeg om alles uit te pluizen. Ik vind het ook niet erg om voor mijn kinderen te betalen maar er staat vermeld dat er voor hoge kosten zij mij vooraf moet inlichten, er overleg moet zijn en een akkoord. Zij weigert me zelfs te zeggen welke kosten voor wat zijn, ik weet gewoon niet wat ik allemaal betaal. Ik heb zelfs enkele jaren terug onwetend meebetaald om een zwembad in haar tuin ( zogezegd voor de kinderen ) te plaatsen. Ik weet graag op voorhand wat er moet betaald worden zodat ik niet plots voor onvoldongen feiten sta en mijn spaargeld niet moet aanspreken om alles betaald te krijgen.
De laatste maand heb ik ongeveer 2.000 euro gestort ( van mijn loon van 2.100 euro ) zonder te weten waar die bedragen aan gespendeerd zijn.
Daarom zou ik ook graag weten hoeveel de studiebeurzen bedragen zodat alles een beetje deftig kan bekeken worden. Alle kinderen werken in hun vrije tijd nog mee om zakgeld te hebben want dat krijgen ze ook amper.
Vind ik niet meer normaal. Vind het ook nietnormaal dat iemand zomaar 15 jaar of langer kan stempelen en / of trekken van het ocmw zonder zelf wat moeite te doen terwijl ze perfect gezond is en de hele dag met haar hobby bezig is.
En nu wil ze dat alles apart gesort wordt ook nog. Moet ik dat ? Ik betaal 1 bedrag per maand , stipt de laatste dag van de maand.
Ben zelf terug gehuwd ( gelukkig ditmaal ) en heb een kindje van 18 maanden, dat kost ook geld..

met dank voor het begrip,

Georges,

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 15 feb 2009 19:49

Ik vind het ook niet erg om voor mijn kinderen te betalen maar er staat vermeld dat er voor hoge kosten zij mij vooraf moet inlichten, er overleg moet zijn en een akkoord. Zij weigert me zelfs te zeggen welke kosten voor wat zijn, ik weet gewoon niet wat ik allemaal betaal.
Als er opgetekend staat dat zij vooraf moet inlichten over extra en hoge kosten, dan zou ik geen verdere betalingen meer uitvoeren totdat je een overzicht krijgt.
Je bent echt wel goedgelovig en meegaand geweest tot nu toe.

De alimentatie voor de kinderen, die daar volledig los van staat, moet je wel op tijd blijven verder betalen.

Terug naar “Echtscheiding”