schatting huis door bank bij scheiding

iota
Berichten: 830

Re: schatting huis door bank bij scheiding

#16 , 30 okt 2021 15:36

Tenzij anders overeengekomen in een huwelijkscontract, hebt u normaal inderdaad recht op de helft van alles wat tijdens het huwelijk is verworven. Het spaargeld vanaf het huwelijk is gemeenschappelijk, maar bv ook de intresten op obligaties of intresten op erfenisgelden die enkel aan uw partner toebehoren.
Idd zelf om vragen, want wie niets vraagt, krijgt niets.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 okt 2021 16:14

Probeer het toch ook eens van buitenuit te bekijken.

Als bij een openbare verkoop de verkoopprijs 340.000 euro is en u dit zelf niet wil betalen, is dat toch duidelijk de echte waarde. Indien geen lopende lening, krijgt elk 170.000 euro. Waarom zou uw ex zomaar 20.000 euro cadeau geven als u onderling 300.000 wil overeenkomen als geschatte waarde?

In het eerste geval moet u inderdaad iets nieuw zoeken (uw ex trouwens sowieso ook), maar hebt u wel 170.000 euro om te starten i.p.v. een half huis met een waarde van 150.000 euro. Is het huis u eigenlijk meer waard dan dat, kan u zelf ook meer bieden.

Stel dat u gelijk hebt en de juiste waarde is 300.000 euro, zal het die prijs ook maar openbaar halen en kan u het aan die prijs kopen. U hoeft niet het volledige bedrag te betalen, maar enkel de 150.000 euro aan uw ex.

Zoals hierboven gezegd: ook spaargelden verworven tijdens het huwelijk moeten in het wettelijk stelsel verdeeld worden.

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#18 , 01 nov 2021 14:48

Ja thomas, in die optiek hebt U gelijk. Doch voor de kinderen die dan het slachtoffer zijn , ze moeten misschien naar een andere school,andere vriendjes enz is dit wel niet plezant; En als mijn ex dan tegenover de kinderen en mij zegt, ik heb de eerste veldslag al gewonnen,is dit zeer erg. Ook voor de kindeen. Hij heeft nu eenmaal geld , en acht zich meer waard daarom, en zo verder gaan met een EOT wordt zeer moeilijk als men zo een mentaliteit heeft . En zelf iets voorstellen of regelen doet hij niet, ik moet alles regelen, want ik heb het gevraagd om te scheiden. Maar ja is Narcist , dus begrijpelijk

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”