Herziening alimentatie

Anoniem71
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Herziening alimentatie

#1 , 08 okt 2021 17:39

Hallo , vanaf mijn scheiding woont mijn dochter bij haar papa. Ik moet maandelijks onderhoudsgeld betalen. Dit is berekend op de moment dat ik alleenstaande was en de papa ook alleenstaande. Ik ben nog altijd alleenstaande en de papa is ondertussen getrouwd. Ik vraag mij dan af of ik niet minder onderhoudsgeld moet betalen omdat bij de papa terug een gezin is. Ze kopen daar maar alles nieuw aan , het kan niet op en ik moet voor elke cent zien wat ik doe.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 08 okt 2021 17:54

Vroeger werd het kostendelende "voordeel" van opnieuw gehuwde ouders wel eens in de argumentering genomen om de alimentatie/kosten voor kinderen anders te berekenen. Tegenwoordig komt men daarvan terug omdat juridisch gezien de nieuwe partner van de ex-partner géén betrokken partij kan zijn in de correcte berekening van alimentatie. immers: men kan niet weten (en men mag het ook niet vragen) wat het inkomen en lasten zijn van de nieuwe partner. Men kan aldus dat voordeel niet objectief berekenen. Niet vergeten dat een nieuw samengesteld gezin ook grotere kosten heeft. U meldt dat het nieuwe gezin veel en vaak nieuwe zaken aankoopt. Hoe weet u dat met zekerheid? U maakt toch geen deel uit van dat gezin? Met andere wagen voor de voordeur weet u nog niet hoeveel die gekost heeft en wie die betaald heeft. Afgaan op wat de kinderen u vertellen is ook niet echt objectief. Kinderen vergroten vaak (onbewust) nieuwe en leuke dingen. En om te besluiten: misschien gebeurt het wel dat u ook een nieuwe relatie aanknoopt. Miosschien wel met een héél welgestelde partner. Of de relatie van de andere ouder kan ook aflopen. Hoe moet het dan? Telkens weer de alimentatie aanpassen? Dat wordt ingewikkeld...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”