Studietoelages recupereren

Noaban
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Studietoelages recupereren

#1 , 08 okt 2021 15:24

M'n ex-partner en ik zijn sinds 2012 gescheiden. Voor mijn kinderen 17 en 15 jaar betaal ik onderhoudsgeld aan de mama en tevens draag ik bij zoals het hoort aan de helft van de bijzondere kosten.

Reeds 9 jaar betaal ik dus ook de helft van de schoolkosten. Het vonnis stelt dat ik steeds dien bij te dragen aan de helft van de bijzondere schoolkosten, dit na verrekening van eventuele studietoelages.
Mijn ex-partner heeft steeds aangegeven dat ze geen studietoelages ontving.
Nu ben ik zelf eens op zoek gegaan en heb ik via het ‘recht op openbaarheid van bestuur’ nagevraagd of mijn ex-partner de afgelopen academiejaren een studietoelage heeft ontvangen voor de kinderen.
Nu blijkt dat ze de afgelopen 5 jaar voor 1351.26 EUR aan studietoelages ontving. Blijkbaar vond ze het niet belangrijk dit met mij te delen, laat staan te verrekenen.

Mijn vraag, kan ik voor de rechtbank afdwingen om met terugwerkende kracht hiervan te recupereren. Kan ik hier een zaak van maken of ben ik hopeloos te laat? Tweede vraag; kan ik meer dan 5 jaar terugkeren?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 okt 2021 16:05

De procedure / advocaat, zal u al meer kosten dan je kan recuperen.
Probeer minnelijk overeen te komen met uw ex

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”