15 jarige wil niet meer naar de papa

LS2
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

15 jarige wil niet meer naar de papa

#1 , 05 okt 2021 11:56

Beste,

In mijn EOT staat dat de kinderen 8 dagen bij mij verblijven en 6 dagen bij de papa. Mijn zoon volgt dit al 2 jaar zo, maar mijn dochter wil sinds een jaar niet meer naar haar papa. Dit komt door een vertrouwensbreuk.

De papa laat dit al een jaar ook zo gebeuren. Hij vraagt wel af en toe of ze komt, maar als ze nee zegt dan laat hij het ook hierbij.

Ben ik als mama wettelijk verplicht om een verandering van de EOT aan te vragen? Of kan ik het wettelijk gewoon zo laten?
Wat zijn de eventuele gevolgen voor mij hierin? Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt,
L.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 06 okt 2021 11:55

Gelijkaardige situatie gezien in m n omgeving: kinderen wilden niet meer bij de papa wonen. Mama was akkoord dat ze 100% van de tijd bij haar bleven en de papa vond het niet erg dat ze enkel nu en dan nog een kort bezoekje brachten.

Alhoewel de mama “maar” een modaal inkomen had heeft geen bijkomende financiële comensatie gevraagd…. Als je dat wel wil en je ex is niet toeschietelijk dan wordt het familierechtbank.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 okt 2021 11:30

Elke familierechtbank heeft een bemiddelingskamer.
JurecaBE moderator

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”