Vader eist geld

Petrareeckmans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vader eist geld

#1 , 21 sep 2021 02:49

De situatie is serieus ingewikkeld maar ik ga het proberen kort te schetsen. Mijn ex-vriend (papa) en ik (mama) hebben elkaar 20 jaar geleden leren kennen. Samen hebben we 2 kinderen: zoon van 15 en zoon van 12. Tijdens de opvoeding (toen we nog samen woonde) was de papa 7 jaren huisman. De mama betaalde echter een onthaalmoeder en naderhand voor- en naschoolse opvang. Nadat we uit elkaar gegaan zijn hebben we een onderlinge regeling getroffen: de zoon van 12 gedomicilieerd bij de papa en de zoon van 15 bij de mama. We hebben dit echter nooit laten vasteggen dmv een wettelijk akkoord.
Ook dien ik te vermelden dat er nooit een aanvraag tot betaling van kindergeld gebeurd was door nalatigheid van beide partijen. Bij het verschijnen van een nieuwe partner bij de papa heeft die er werk van gemaakt om de uitbetaling correct te laten verlopen. M
De papa heeft echter blijkbaar financiële tekortkomingen wat tot strubbelingen leidt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Petrareeckmans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2021 03:03

Te snel verstuurd :(
Ik moet er volgende nog bij vermelden:
Bij dergelijke voorvallen is het berekenen van de te ontvangen som niet eenvoudig en wordt deze blijkbaar automatisch uitbetaald aan de mama.
Dus: de papa heeft blijkbaar financiële problemen en heeft de zoon van 12 het huis uit gezet, welke nu bij de mama verblijft doch nog echter bij de papa officieel gedomicilieerd staat. Hij eist nu een grote som geld, zogezegd de helft van het geregulariseerde kindergeld, vooraleer hij ook maar enigszins aanstalten maakt af en toe voor de zoon van 12 te zorgen. Laat staan voor die van 15! Ik herhaal letterlijk zijn eisen: 22000€ storten en ik doe terug mee...
Zoveel geld heb ik niet eens ontvangen! Ik (mama) zorg dus altijd voor de beide kids en hij betaald helemaal niks. Dit reeds gedurende maanden.
Kan dit zomaar? Waar moet ik zijn om dit op te lossen? En toch blijft mijnheer zogezegd zonder geld op stap gaan en uit eten. Het ergste is dat de hele situatie intriest is voor de kinderen...

Franciscus
Berichten: 38595

#3 , 22 sep 2021 18:47

In het kort:

Is er ooit iets op papier gezet?
Indien niet vermoed ik dat men ervan uitgaat dat beide partijen naar vermogen hebben bijgedragen tot de opvoeding.
Als er ondertussen een regularisatie is gebeurd van kindergeld heeft hij wel een punt.
Edoch een kind van 12 op straat zetten...hebt u daar bij politie aangifte van gedaan. Jeugd en familierechter kunnen met zoiets niet lachen.
U kan de 12 jarige uiteraard op uw adres laten opschrijven.

Trouwens hij was ook medeverantwoordelijk voor het niet aanvragen van kindergeld ....
En kindergeld is voor de kinderen en niet voor schulden ouders af te betalen.

Ga desnoods eens naar een www.caw.be in uw buurt met al uw documenten en zijn brief? waarin hij die som eist.

Al eens lezen
https://www.scheidingskoffer.be/overzic ... procedures

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”