kind verloren

gertbac
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

kind verloren

#1 , 11 sep 2021 19:24

hallo
ik heb een vraagje want zit met men handen in het haar.
eerst even situatie schets

mijn partner is vorige week vertrokken met mijn 2jarig zoontje.
ik was werken mijn 2kinderen naar school ,dus hebben we geen afscheid van de jongen kunnen nemen.
Nu ben ik vragende partij om even af te spreken zodat de kinderen elkaar even kunnen zien,en natuurlijk voor mij ook.
Elke keer stemt zij hiermee in,dus rijden wij haar richting uit maar telkens krijg ik op het laatste sms dat ze andere plannen heeft.
dus heb gisteren contact gehad met een bemiddelaar ,dit heeft zij ook geweigerd.
mijn 2andere kinderen zijn voltijds bij mij wegens trauma opgelopen bij hun moeder.de oudste heeft ons kind mee opgevoed de 2jaar(was thuis door corona schoolvakanties enz) vanzelfsprekend zijn de 2oudste hier het hart van in
Mijn zoon ging hier net naar school zijn hoofdverblijfplaats is hier enz
kan zij dit allemaal zomaar veranderen en mij buitensluiten,en mijn 2andere kinderen hun broertje ontzeggen


alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 sep 2021 20:02

Politie kan dat voor u regelen door hiervan een PV op te maken, en dan naar de bevoegde rechtbank. Best hiervoor een raadsman nemen.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 11 sep 2021 20:19

inderdaad zo rap mogelijk naar politie stappen, desnoods via kortgeding de partner bepaalde maatregelen (bv bezoeken) laten opleggen

Reclame

gertbac
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 sep 2021 21:02

update

ik was nog wat vergeten toe te voegen,het is moeilijk helde en duidelijk te denken.
toen ik typte dat men zoontje net naar school ging ,bedoelde ik
hij is hier naar opvang nu 1 dikke week kleuterklasje .
ze is is meer dan 50km opgeschoven met hem, dus geen of andere school
nu ik had minstens graag co ouderschap,maar dat is niet mogelijk als hih ineens ginder naar school zou gaan .
kan zij dit zomaar alleen doen dit is hier toch zijn vertrouwde omgeving en domicilie adres

bedankt

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#5 , 11 sep 2021 21:58

neen zij kan dat niet zomaar doen

zoiets moet steeds in overeenkomst met beide ouders gebeuren

in theorie kan men nu zelfs van ontvoering en word uw rechts om uw ouderlijk gezag uit te oefenen ontnomen

gertbac
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 sep 2021 06:05

als ik dat doe is alles omonkeerbaar uiteraard.
het probleem ,misschien omdat ik hier in verdriet zit en niet helder kijk is.
mijn 2oudste kinderen zijn ons toegewezen full time ,ze hadden heel veel problemen en hulp van ons nodig ,haar ex start tijdens onze relatie een vechtscheiding met haar,
de problemen werden haar te veel en emotioneel was ze op vermoed ik .
ik had het ook heel zwaar mijn kinderen opvangen en proberen zelf te verwerken wat ze meemaakte,

nu ik zie haar echt nog doodgraag , en hoop eigenlijk dat ze hier nu terug voor me stond,zij geeft me soms ook dat signaal , ze is zo goed geweest voor mijn kinderen dat ik haar echt niet wil kwetsen ook al komt ze niet meer weer.

maar dat ik mijn kleinste zoontje niet mag zien maakt me gek ,ongerust etc .

is er geen oplossing die omkeerbaar is maar waardoor ik toch tijdelijk terug mijn kleine man kan zien

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 sep 2021 08:46

Ik raad je sterk aan te handelen zoals hiervoor al geadviseerd is.

Het is een beetje onduidelijk welke kinderen van wie zijn. Ik begrijp dat je jongste kind van jou en je partner (die nu vertrokken is) zijn, en dat jullie ook beide de ouderlijke rechten hebben. Je zegt dat je oudste kinderen voltijds aan jullie toegewezen zijn. Klopt het dat jij de ouderlijke rechten hebt en je partner hier juridisch niets mee te maken heeft?

gertbac
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 sep 2021 11:14

ja mijn 2oudste zijn bij hun biologische moeder weggehaald en bij ons geplaatst.deze zijn in therapie al verschillende jaren nu om alles te verwerken.
ik en de huidige partner hebben hun opgevangen ,sociale onderzoeken jeugdrechtbank hulpverlening etc voor hun doorlopen,wat veel stress en pijn met zich meebrengt
zij heeft echt fantastisch voor mijn 2kinderen gezorgd zoals een biologische mama hoort te doen
maar nu kan ze de druk , rugzak van de kinderen,niet meer aan en is ze weg
ze geeft ook aan dat het definitief is ,ze heeft alle spullen van haar meegenomen en bij haar ouder ver weg ingetrokken

aangezien ze zo goed warm lief voor mij en mijn kinderen heeft gezorgd probeer ik dit zo sereen mogelijk aftehandelen .
maar ik heb haar ook vertelt dat ik gek word dat ik niets van ons kind samen weet .
gezien wat men 2oudste hebben meegmaakt zou ik denken dat ze dat begrijpt.
en in mijn hoofd wee ikt dat ze zeer goed voor de jongste zorgt,maar in mijn hart ben ik zo ongerust en wil ik hem bij mij
en uiteraardwil ik haar ook terug we zijn elkaar alleen even vergeten door alles te verwerken ,maar daar kunnen we aan werken
en sdaarom wou ik iets snel concreet voor de jongste ,maar zonder drastisch in te grijpen of iets te doen wat haar zou kwetsen

sorry als het wat onduidelijk is maar ik ben echt leeg ,op mentaal

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 sep 2021 20:54

Ik raad u aan om contact op te nemen met het CLB en het CAW.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

gertbac
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 14 sep 2021 05:34

Heb met alle instantie, 's contact gehad (clb, caw, politie) maar niemand onderneemt echt iets.
Bel gisteren met hun schooltje hier, Hoor ik dat er een zieke briefje is voor nog 2 weken.
En daarna kom ik erachter dat hij ondertussen zonder mijn medeweten ginder ergens naar school aan het gaan is.

Ik weet het echt niet meer

Terug naar “Echtscheiding”