ID kinderen

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

ID kinderen

#1 , 01 sep 2021 01:43

Beste mensen,

Ik vertrek op 10 september met mijn dochter naar een pretpark in Parijs.

Ik heb een paar dagen geleden een mail gestuurd naar haar mama ( mijn ex dus) op haar ID of kidspas mee te geven..

Deze weigerd formeel dit te doen en zeg dat ik of mijn dochter dit niet nodig heeft.

Kan ik klacht indienen bij de politie voor het niet geven van vereiste dokumenten...

Ik heb contact gehad met het pretpark en ze vertellen mij dat ieder persoon een geldige ID moet hebben en sommige een Covid safe ticket moet kunnen tonen..

Ben even de kluts kwijt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 sep 2021 10:06

Klacht indienen bij politie.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 01 sep 2021 11:14

Zoals reeds geschreven u kan aangifte doen bij de lokale politiezone waar u woont of best noc waar kind is ingeschreven. Neem het origineel vonnis mee en een kopie. Dit laatste geeft u aan de politie.
Politie zal daarvan een proces-verbaal opstellen en uw ex uitnodigen voor verhoor. Opgelet dit kan enige tijd dueren gezien de wet Francimont en de wet Salduz die de rechten van een 'verdachte' bepalen vb recht om een advocaat te raadplegen. ... Voor het niet naleven van strafbare feiten uit een vonnis wordt PV opgesteld voor andere zaken een melding

Ook eens lezen:
https://www.kinderrechtencommissariaat. ... de-kids-id

De ID behoort tot het kind net als de ISIS kaart trouwens uw ex moet deze laten meegeven. Stel dat er iets gebeurd.
Als het kind bij u woont (wat blijkbaar niet zo is ) kan u eventueel een paspoort aanvragen.

Maar het is het ID dat in de EU standaard wordt gebruikt.

Geef de link ook door aan uw ex... zodat zij kan vermijden dat er juridische strafrechtelijke gevolgen kunnen zijn.
Zij kan desgewenst ook een advocaat raadplegen. Die zal normaliter hetzelfde zeggen.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 sep 2021 14:42

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 sep 2021 15:10

beste,

alvast bedankt voor de reactie :)

Terug naar “Echtscheiding”