aantal werkdagen

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

aantal werkdagen

#1 , 28 aug 2021 15:30

hello,

ik ben tewerkgesteld aan fod justitie.
ik heb sinds 2018 een vonnis voor mijn dochter, waar dijdelijk in sta dat ieder ouder de helft van de vakantie moet regelen.
op mijn werk doen ze wat moeilijk...dwz.

ik heb mijn dochter 1 week met Carnaval ( afwisselend )
1 week met pasen
2x 2 weken met groot verlof
1 week november ( afwisselend )
1 week met kerst of nieuwjaar.

mijn vraag is hoeveel dagen mag ik legaal na mekaar werken, want ik mag maar voor het groot verlof 21 dagen na mekaar nemen terwijl ik er 30 nodig heb.
ze zeggen tegen mij van dienstwisselingen te doen.

en om dit allemaal te regelen heb ik in juli 15 dagen na mekaar moeten werken en nu 18 dagen, dit om mijn docher haar vakantie te kunnen regelen.

is dit wel alle wel allemaal legaal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2021 18:49

De verlofregeling staat ingeschreven in uw rechtspositieregeling en arbeidsreglement. Dit geldt voor iedereen. Als uw werkgever u mogelijkheden aanbiedt om de verlofregeling zo goed mogelijk na te komen, dan mag u dat als een gunst beschouwen. U werkt in een team en alle leden van dit team hebben recht op verlof. Uw werkgever moet zorgen dat de dienstverlening gewaarborgd blijft. Indien niet anders mogelijk, dient u nieuwe afspraken te maken met uw ex-echtgenote of opvang te zorgen voor uw kinderen als u zich niet vrij kan maken. Er bestaat tenslotte ook nog de mogelijkheid van verlof zonder wedde. Tracht eventueel ook afspraken te maken met collega's zodat de dienstverlening kan gewaarborgd worden. Gunsten vragen altijd extra inspanningen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 28 aug 2021 19:12

Even cru gezegd: uw co-ouderschap is niet het probleem van uw werkgever.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 aug 2021 22:07

Aantal dagen werken na elkaar dus u werkt dan 7/7

In de sector dat ik zeer goed ken mag men officieel max 50u/week - 11u/dag mogelijk, en onbeperkte dagen na elkaar .Zie ook sesioen arbeiders. .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 aug 2021 06:50

Je maakt echt rare redeneringen.

Omdat je voor opvang tijdens de grote vakantie 30 dagen nodig hebt, vind je het niet correct dat je er maar 21 mag nemen van je werkgever.

Hoe denk je dat alleenstaande ouders dit doen? 60 dagen eisen? Op veel plaatsen is vakantie beperkt tot 3 weken in de grote vakantie, om iedereen de kans te geven verlof te nemen.

Dan stelt je werkgever nog voor om die 21 dagen te verhogen door dienstwissels, m.a.w. extra dagen werken om meer vakantie te kunnen nemen in de periode dat je dit nodig hebt.

Dan klaag je dat je hierdoor teveel dagen na elkaar werkt en dat dit niet wettelijk is.

Als ik je werkgever was, trok je met die instelling je plan maar met je verlofregeling.

Terug naar “Echtscheiding”