#1 , 09 feb 2009 17:00
Omdat mijn inkomen van 1300 euro netto bij momenten ruim onvoldoende is om aan alle financiële verplichtingen te voldoen (huur+kosten 560 Euro, alimentatie 300 Euro, enz) heb ik een achterstal aan onderhoudsgeld van 3000,00 Euro 'opgebouwd'. Sedert begin vorig jaar was ik erin geslaagd om maandelijks 100 Euro van die schuld af te lossen. Na de kostelijke maand augustus waarin de kinderen de ganse maand bij mij verbleven ontvang ik van de deurwaarder een bevel tot onmiddellijke betaling, een tweede brief met nagenoeg dezelfde eisen tot inning en tenslotte een aanzegging waarbij mijn loon volledig wordt in beslag genomen.(totaal kostenpakket dat zo wordt geschapen bedraagt nagenoeg 800,00 euro) Ondertussen loopt er een procedure vereffening-verdeling bij de notaris waarbij een akkoord in de maak was en waar door mijn raadsman en mezelf wordt gezegd dat na ontvangst van mijn deel de schuld aan tegenpartij onmiddelijk zal worden vereffend. Daags na het definitief akkoord laat tegenpartij beslag leggen op de gelden die de notaris in zijn verdeling beschikbaar heeft en dit louter om het kostenplaatje aan mijn adres nog wat op te vrolijken. Er is op dat ogenblik nog een achterstal van 300,00 euro! Mijn ex en de kinderen wonen sedert 10 maanden in bij haar ouders en zij vertelt mij zonder omwegen dat het haar financieel voor de wind gaat en zij 1800,00 euro per maand opzij kan leggen, kwestie van eens te benadrukken hoe voordelig de hele situatie voor haar uitdraait. Heeft iemand een idee hoe je onder deze omstandigheden psychologisch niet onderuit gaat?