Verhoging alimentatie

StephaneG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhoging alimentatie

#1 , 12 aug 2021 16:08

Beste allemaal,

5 jaar geleden ben ik uit elkaar gegaan, we hebben samen een zoontje.
Sinds dat we uit elkaar zijn gegaan is er heel wat gebeurt. En hierdoor zie ik mijn zoontje ook niet meer.
We hebben dus beslist om hem bij haar te laten. Ik betaal mooi mijn alimentatie zoals het moet + bijzonder kosten.
Deze maand is het weer de spuigaten aan het uithangen.
Ik betaal een gemiddelde van €450/maand aan alimentatie en kosten. En het lijkt maar telkens omhoog te schieten.

Nu heb ik gisteren een brief mogen ontvangen van haar, met daarin de melding dat ik €295 achtersta.
Ze heeft een lijstje gemaakt van alles.

Waarin ze beschrijft dat ze financieel alleen staat voor alles, wat betreft: school, opvang, dokterskosten. Terwijl ik maandelijks netjes bijdraag.

Maandelijkse vaste kost is €295.80 (alimentatie)
Bijzonder kosten lopen de laatste maanden op tot €150 a €180.
Wat dus 1/4de van mijn loon afneemt. (Laat duidelijk zijn, ik wil financieel zeker bijdragen, maar het moet leefbaar blijven)
Ik betaal voor haar veel te weinig per maand.

Ze heeft met haar nieuwe partner besloten privé zwemlessen te doen voor mijn zoontje (7j), hij heeft al 2 jaar zwemlessen (2x 11 lessen) gehad.
Nu zijn de privé zwemlessen €320 zijn waarvan ik de helft moet betalen . Ze heeft dit geboekt zonder mij hier iets over te vragen en verwacht dat ik dit betaal. (meteen te betalen)
Alsook zegt ze dat ik haar €150 aan opvang moet voor de maanden juli en augustus.
En ook alle kampen moet betalen. Als ik dit ook nog eens moet doen zit ik aan bijna €600 deze maand.

Ik ben alleenstaande, woon alleen en moet dus ook huur betalen. Dit kan ik zo niet blijven trekken.
Voor ik de maand kan starten ben ik al meer als de helft van mijn loon "kwijt". En dan heb ik nog niet gegeten en eigen rekeningen betaald.
Zelf ben ik van plan om een advocaat onder de arm te nemen om dit uit te klaren.


Wat is jullie advies over alimentatie? Wat is het bedrag dat je "ongeveer" zou betalen voor een kind van 7 jaar.

Na 5 jaar zou ik graag mijn leven kunnen starten, zonder drama.
Zij heeft ondertussen een zelfstandig statuut (haar partner ook), hebben samen een huis gebouwd. En ik zit nog steeds te huren.
Ik heb echt het gevoel dat ik een geldezel ben geworden.

Bedankt om alles te lezen en voor eventuele reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lellebel
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 aug 2021 10:43

Beste,

Ik denk dat je laatste stelling wel klopt.
Je kind zit momenteel nog op de lagere school waar niet veel kosten aan vasthangen. Wat gaat dit zijn als het naar het secundair gaat?
Opvang kosten zijn normaal voor de ouder die de opvang nodig heeft. Natuurlijk is dit anders als jij uw kind niet meer ziet.

Privézwemlessen kunnen u enkel aangerekend worden als er ook een schriftelijk akkoord van u is.

Hoe kom je nu aan het bedrag van alimentatie? Lijkt me al een vrij hoog bedrag voor een 7 jarige...

Denk dat je inderdaad best eens raad vraagt aan een advocaat.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”