Verplicht om helft kot te betalen en onkosten?????

Fabi
Topic Starter

Verplicht om helft kot te betalen en onkosten?????

#1 , 08 feb 2009 11:43

De tijden veranderen, ik weet het , ik moest vroeger zelf opdraaien voor een kotstudie ed.
Je kan toch niet verlangen dat een vader kotkosten (huur-verwarming ,,-water, eten, en boeken en extra studies blijft betalen?

Is dit echt wettelijk bepaald? Wat als je dit niet kan?? En als het kind in zijn streek studeert moet die toch indien er mogelijkheid is om thuis te blijven wonen, niet op kot gaan omdat die zijn moeder beu is, en wil fuiven?
Iemand ervaring mee?
Dank u!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 08 feb 2009 13:41

BEIDE ouders moeten instaan voor de kosten van opvoeding en onderwijs van hun kinderen totdat deze zelf hun kost kunnen verdienen. Dit veronderstelt dus ook hogere studies. Of men betaling voor een kot kan afdwingen, weet ik niet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik weinig jongeren ken die hun kot of studies zelf moesten betalen.

Als je niet bereid bent je kinderen een deftige opleiding te geven, moet je er niet aan beginnen ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”