Vakantieregeling kind

Benedictus30
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vakantieregeling kind

#1 , 05 aug 2021 12:45

Beste,

Zie hieronder het vonnis van de familierechtbank.
De rechtbank zegt voor recht dat het kind, behoudens andersluidend akkoord tussen partijen, secundair bij vader zal verblijven in de onpare weken van vrijdagavond om 18:00u tot maandagochtend om 8:30u.
De rechtbank zegt voor recht dat de voormelde secundaire verblijfsregeling voor het kind bij vader zal doorlopen tijdens de schoolvakanties, waarbij het kind tijdens de zomervakantie bijkomend bij vader zal verblijven van (juli...) en van 1 augustus om 10:00u tot en met 7 augustus om 18:00u, waarbij de ouder bij wie het kind de komende tijd zal verblijven, zal instaan voor het afhalen van het kind ten huize van de andere ouder.
Omdat 7 augustus eindigt in een onpare week, zou het kind volgens de vader (en zijn advocaat) tot maandagochtend bij hem mogen blijven.
Volgens onze advocaat zouden we het kind mogen ophalen op 7 augustus om 18 uur bij de vader.
Onze advocaat haar redenering is wanneer er expliciet vermeld staat dat er een datum en een uur in het vonnis staat waarbij een ouder het kind mag ophalen, dit strikt moet nageleefd worden.

Graag jullie mening.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 05 aug 2021 13:53

Regeling loopt door in vakanties

Weekend van week 31 (onpaar) is dus het weekend bij vader

Dat 7 augustus in dat weekend valt, verandert niets aan de gewone regeling, die loopt door zoals vonnis stelt.


De extra zomervakanties bij vader zijn bijkomend
= Bovenop de normale regeling

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 05 aug 2021 16:35

Ik volg Inazuma. De vakantieregeling komt erbij.

Reclame

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 aug 2021 17:30

Moest dit van mijn advocaat komen, ik zou hem onmiddellijk ontslaan. Zijn redenering is gewoon bewust een conflict creëren dat er niet is. Iets waar enkel een advocaat beter van wordt.

Evi (Odos)
Berichten: 355
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#5 , 06 aug 2021 16:40

Los van het feit dat dit nogal knullig geformuleerd is in dat vonnis (een gelijkaardige formulering in EOT's wordt - terecht - teruggestuurd), volg ik ook bovenstaande reacties. Kind bij vader tot maandagochtend 9 augustus om 8u30.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Terug naar “Echtscheiding”