Sociale toeslag

Dddreamer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Sociale toeslag

#1 , 07 jul 2021 17:31

16:51
Beste, in het vonnis staat vermeld dat de kinderbijslag en fiscale en sociale voordelen voor de helft verdeeld dient te worden, maar enkele maanden na de uitspraak kreeg ik een brief dat ik recht heb op een sociale toeslag omdat mijn loon lager ligt dan hun inkomengrens. Mijn ex eist daar ook de helft van hoewel hij veeel meer verdiend dan mij, heeft hij daar dan eigenlijk wel recht op? Uiteindelijk is die sociale toeslag iets dat betrekking heeft op mijn persoonlijk loon en niet op ons kind... Heb dit nu al 3 jaar betaald, maar nu dat hij er terug moeilijk over doet, wil ik dit eerst echt eens nagaan of hij dit wel hoort te krijgen... Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Evi (Odos)
Berichten: 356
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#2 , 08 jul 2021 09:32

U heeft het over de sociale toeslag op de kinderbijslag?
Hoe is het verblijf? Als dat 50-50 is wordt ook de sociale toeslag automatisch in de twee gezinnen bekeken, je kan dan ook maximaal de helft van de sociale toeslag krijgen en hoeft hem niet nog eens te delen. Het is een ander verhaal als de kinderen meer bij u verblijven.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 08 jul 2021 16:08

Is die sociale toeslag nu op de kinderbijslag of op uw loon?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”