Veranderen van co-ouderschap

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

Veranderen van co-ouderschap

#1 , 12 jun 2021 18:27

Beste,

Ex-echtegenote heeft laten weten dat ze de zorg voor ons 2 kinderen niet langer kan garanderen...
Ze zal met een faissement zitten bezit een torenhoge schuld en zegt dat een faissement procedure wel 2 jaar tot langer kan aanslepen.

Ze kan haar huur niet meer betalen en zal dus in co-housing gaan op een locatie van 50km vanwaar ik woon en werk en waar de kinderen school gaan.

Nu hebben we een fiscale co-ouderschap, ze zou op papier de regeling willen verander maar niet de co-ouderschap waarschijnlijk... hoe pak ik dit aan gezien ik aangeboden heb de kinderen voltijds te onderhouden als vader van 2.

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 12 jun 2021 19:30

Als beide partijen akkoord zijn kan dat geen probleem zijn. Komen de kinderen dan ook bij u wonen en gaan daar dan ook naar school?
Of hoe ziet u het verblijfsco-ouderschap evolueren.
Steeds in het belang van de kinderen uiteraard.

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jun 2021 20:28

Als beide partijen akkoord zijn kan dat geen probleem zijn. Komen de kinderen dan ook bij u wonen en gaan daar dan ook naar school?
Of hoe ziet u het verblijfsco-ouderschap evolueren.
Steeds in het belang van de kinderen uiteraard.
Ja , de kinderen zouden voorlopig voltijds bij mij komen te wonen situatie van mijn ex ziet er niet rooskleurig ook omdat ze zo ver gaat wonen en geen auto bezit , hoewel ik nu een latrelatie heb zou ik eventueel mijn intrek nemen bij mijn vriendin.

Maar dat zou betekenen dat ik zou moeten vragen om van school te veranderen en adres.
Alimentatie ga ik niet vragen gezien haar financieel situatie omdat ik hoop dat ze rap terug op haar voeten staat. Maar ik vrees dat ze moeilijk gaat doen met hoe ik de situatie zou willen veranderen.

Want we zitten na onze scheiding in de fase van onderverdeeldheid wat vereffening/verdeling zit en is onze huidige verstandhouding explosief.

Reclame

Carmela71
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jun 2021 08:39

Beste Devin,

Ik heb een situatie van verder weg verhuizen meegemaakt, en de rechter besliste dat het kind voor zijn welzijn gezien zijn leeftijd 8j en sociaal netwerk en school, zou blijven in zijn eigen omgeving. Verder weg verhuizen is heel nadelig voor de persoon die verhuist, dat kan resulteren op aangepast verblijfsregeling volgens afstand en school. Vooral jonge kinderen.
De rechter zal echt rekening houden met kinderen.
Dat is hoe het met mij gegaan is in de rechtbank. Onderling goede afspraken maken rekening houdend met situatie en kinderen, is beste stap samen.
Succes
Carmela

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 15 jun 2021 12:52

Sluit me daar bij aan.
Tracht eerst overeen te komen en zorg ervoor dat kinderen indien mogelijk naar dezelfde school kunnen blijven gaan.
Langs de andere kant familie is verhuisd van A naar B - afstand 65 km... was wel vader en moeder samen ... kinderen vinden het in B heel goed en totaal geen probleem.
Dus hangt van veel omstandigheden af.

Terug naar “Echtscheiding”