Tijdens huwelijk betaalde ex nooit mee aan kosten voor kinderen

cocohilde
Topic Starter
Berichten: 132

Tijdens huwelijk betaalde ex nooit mee aan kosten voor kinderen

#1 , 11 jun 2021 13:47

Tijdens mijn 20 jarig huwelijk verzorgde ik alleen het levensonderhoud van 5 kinderen. Ik had een lage uitkering en 960 euro kinderbijslag.
Ik bekostigde alle uitgaven voor voeding, kleding, hygiëne en onderhoud, dokterskosten ,5 dure orthodontie behandelingen, schoolkosten, lidgelden van verenigingen, sportlessen, muziek-en kunstacademie, zakgeld voor de kinderen. Als ik een opmerking maakte, dat ik krap bij kas zat, was het antwoord : je hebt een dak boven je hoofd en kindergeld en daar moet je het meedoen. Mijn ex-man is altijd een big-spender geweest, met vele dure hobby's. Naast een bedrijfswagen, had hij 2 Toyota Landcruiser 100 . Nu eist hij van mij hoge onderhoudsbijdragen voor de kinderen die bij hem verblijven. Ik vraag me af waarom ik dat moet, ik heb het 20 jaar moeten rooien met kindergeld, dan moet hij dat ook kunnen. Hij maakte voor Hoger-Beroep een berekening dat hij 2.500 euro nodig heeft voor voeding, hygiëne en onderhoud. Dit is het bedrag voor zijn nieuw samengesteld gezin van 8 personen. Ik moet hem 1.125 euro voor 3 kinderen. Wat moet ik nu doen? Kan ik zeggen dat hij nooit heeft bijgedragen in onderhoud van de kinderen en mij, of hoe pak ik dat aan? Deze onderhoudsbijdragen kan ik niet betalen, ik ben een startende zelfstandige en alimentatie is gebaseerd op een geschat inkomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 11 jun 2021 14:04

Indien jullie onder het wettelijk stelsel getrouwd waren dan is er geen onderscheid tussen bezittingen en inkomsten van de echtgenoten.
Er is geen "mijn" en "zijn". Enkel "wij".
Tenzij u was gehuwd met huwelijkscontract zuivere scheiding van goederen en inkomsten" hebt u geen poot om op te staan.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

nicky54
Berichten: 218

#3 , 16 jun 2021 20:54

Je kan bij het CAW terecht met elke vraag, bezorgdheid of probleem. Dat is altijd en overal gratis.
Wanneer je contact opneemt, verhelderen ze samen je vraag en je situatie.
Vervolgens geven ze je advies, informatie of kortdurende hulp.

Een crisis kan ingrijpend zijn. Het is belangrijk dat je er niet mee blijft zitten en dat je erover praat.
Het CAW kan samen met jou je situatie bekijken en je helpen om uit deze crisis te geraken.

Sommige situaties en problemen vragen een grondige aanpak. Wanneer je nood hebt aan meer dan enkele gesprekken, biedt het CAW je een begeleiding aan. Ze gaan samen dieper in op de problemen die jij of je omgeving ervaart.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”