ex vriend weigert toestemming voor vakantie!!wat kan ik doen

shasha
Topic Starter

ex vriend weigert toestemming voor vakantie!!wat kan ik doen

#1 , 02 feb 2009 15:01

hallo

de titel zegt denk ik al genoeg .sinds april 2008 ben ik weg bij mijn ex vriend .hij probeert me sinds ik een nieuwe vriend heb in alles dwars te liggen waar hij kan .vorig jaar mocht ik in de zomer niet op vakantie met mijn zoontje die toen net 1 jaar was .ik heb dat toen niet gedaan omdat ik zen gevoelens van jaloezie begreep(ook al had hij een vriendin).ik ben dus maar mooi een weekje naar centerparcs geweest.

nu belde ik hem vorige week met de mededeling dat ik dit jaar wel op vakantie zou gaan en hij zei "oh ja je doet maar he ".ik dus dolgelukkig en naar reisbureau de boeken gaan halen om naar turkije te gaan met men nieuwe gezinnetje.daar vertelde die man mij dat ik schriftelijke toestemming moet hebben van mijn ex vriend dat mijn zoontje met mij europees unie mag verlaten(ik had nogtans vernomen dat degene waar het kindje bij woonde dat die die toestemming niet nodig had ,dit heb ik vernomen op gemeentehuis en bij politie).ik belde hem dus nogmaals op en hij vertelde me doodleuk dat hij nooit toestemming had gegeven en dat hij dus ook verwachte dat zen zoon de dagen dat hij bij zen vader moest zijn dat hij daar ook tijdens die vakantie zou moeten zijn.
dat is toch te gek voor woorden!!! ons vonnis luidt dat mijn zoontje elke woensdag avond naar zen papa gaat en 1 weekend op twee .op deze manier kan ik nooit op vakantie gaan met hem.de jeugdrechtbank is een vakantieregeling vergeten in het vonnis te zetten.vandaar dat ik hem nog twee weken aan een stuk bij me heb.op zich vindt ik dit niet slecht omdat hij nog zo klein is om me een volledige maand te missen maar 10 dagen op vakantie gaan moet toch wel lukken!!

op welke manier kan ik toch met mijn zoontje op vakantie gaan zonder dat de ganse vakantieregeling veranderd en waar moet ik daarvoor zijn?

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 02 feb 2009 15:44

kan het zijn dat op die vraag reeds een antwoord gegeven is?

Je dient overeen te komen met de vader. Dit is overigens een algemene regel. Voor iedere belangrijke beslissing in verband met de opvoeding dienen de ouderS overeen te komen.

Stel je ook in de plaats van de vader ! Hoe zou je dan reageren?
De kans dat je boos bent op de andere ouder zal allicht heel groot zijn.

Vergeet niet dat een kind van die leeftijd net zo goed hecht aan een vader als een moeder. Een goede hechting van het kind aan beide ouders is duidelijk het beste voor iedereen.

Je zit in een zetel om gaan te onderhandelen met de vader zodat de rust snel weerkeert wat uiteraard het beste is voor het kind. Maak als goede ouder van die luxe onderhandelingspositie gebruik om overeen te komen.

RR

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 feb 2009 19:35

daar is al uitvoerig op geantwoord - als u een andere regeling wil moet u naar de rechter stappen die dan toestemming kan geven

Reclame

xprmjs

#4 , 05 mar 2009 20:49

Mijn ex heeft net hetzelfde geprobeerd door te weigeren een toestemming te ondertekenen waarmee ik het reispasje van onze kinderen kon afhalen.
Ik heb via mijn advocaat dit in "snelrecht" laten voorkomen.
Moest enkel de documenten voorleggen van de reis en kreeg de toestemming van de rechter.
Mijn ex heeft van toen af aan steeds braafjes de toestemmingen ondertekend omdat hij weet dat dwarsliggen toch niets uithaalt.
Je kan ook éénzijdig proberen om in de gemeente een reispasje te verkrijgen en je van de domme houden. In veel gemeentes kijken ze niet na of mama en papa nog op hetzelfde adres wonen en kan je het reispasje zo afhalen.
Eens je hierover beschikt, mag je je kind mee naar het buitenland nemen.
Een extra schriftelijke toestemming van de andere ouder is niet nodig (heb ik persoonlijk gecheckt bij de politie van Zaventem).

Terug naar “Echtscheiding”