Betrapping

Annabel31
Topic Starter

Betrapping

#1 , 31 jan 2009 12:41

Beste

ik ben momenteel reeds meer dan 1 jaar feitelijk gescheiden.
Heb pas een vriend. Maar wat ik mij nu afvroeg is of mijn ex-man mij nog kan laten betrappen indien mijn vriend zou blijven slapen.
Kan hij de deurwaarder dan op ons afsturen?
Het is momenteel nog niet aan de orde maar ik wil me toch even juist informeren voor ik dingen ga doen die me in bepaalde moeilijkheden zouden brengen. Weet iemand hier een duidelijk antwoord op? Ik weet wel dat een deurwaarder nog kan gestuurd worden. Maar welke nadelige gevolgen zou dit kunnen hebben voor mij.

alvast bedankt voor jullie reactie ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 31 jan 2009 16:28

Betrapping heeft enkel nog zin om al dan niet alimentatie te bepalen voor de ex-echtgeno(o)t(e). Het wordt dus meestal enkel nog gedaan als de "bedrogen" partner (voor zover die term hier geldt) er financieel voordeel kan uit halen omdat de "bedriegende partij" meer verdient en dus eventueel onderhoudsgeld zou moeten betalen.

Juristen mogen me aanvullen of verbeteren, natuurlijk, maar zo gaat het volgens de advocaat van een collega die dezelfde vrees had.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Rebel-with-a-cause

#3 , 31 jan 2009 18:07

Vandaag de dag is het overspel geschrapt uit het strafwetboek maar blijft het een middel om de duurzame ontwrichting van het huwelijk aan te tonen op basis waarvan de echtscheiding kan gevorderd worden of waardoor een eis tot betaling van een onderhoudsgeld na echtscheiding door een economisch zwakkere partij kan worden gecounterd.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”