Veranderen van prodeo

Leentje2011
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Veranderen van prodeo

#1 , 14 mei 2021 20:23

Ik had graag wat advies.
Ik zat met een kwestie over mijn eot, financieel ex die niet doet wat vastgesteld was in de eot.
Ik vraag en krijg een advocaat toegewezen en ga op gesprek. Ik laat alle stukken achter en 2 weken later mag ik terug komen. Zij komt tot de conclusie om exclusief ouderschap aan te vragen en dan in een aparte zaak het financieel geschil.
Ik zeg haar dat ik dit niet wil, zij zegt gezien wat er allemaal gebeurt is moet je wel.
Dus oke. Ex neemt een killer advocaat en ik wordt daar afgeschilderd als groot vuil, vraagt caw en maatschappelijk onderzoek.
Niet alleen was mijn advocaat niet aanwezig ook haar belofte van in beroep te gaan indien het toegestaan wordt, verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ex blijft juridisch pesten en provoceren waardoor ik ontplof. Caw zet stop, en geeft inhoudelijk verslag, maatschappelijk onderzoek wordt zeer last minut en op amper 3 weken volledig afgewerkt. Ineens is het een v.o.s situatie, en " straal " ik angst uit die buiten proporties is .En Rara mijn ex is het slachtoffer.
Woensdag komt de zaak voor en wederom zal mijn advocaat niet aanwezig zijn, ondanks ze sinds 31/12 wist dat het woensdag was en ze mij beloofd had er zeker te zijn.
Maatschappelijke assistent had gezegd dat ik een deskundige onderzoek moest aanvragen naar mijn ex, advocaat weigert dit te doen. En uiteindelijk de financiële zaak heeft ze nog steeds niets voor gedaan, niets van bewijzen heeft ze naar het gerecht gestuurd, mij met niks gesteund en op de vraag of ze mij als cliënt zelfs gelooft krijg ik geeneens antwoord.
Ik krijg enkel advies zeer meegaand te zijn en dat het dossier volledig gekeerd is. Wederom schat zij de kans op slagen in beroep niet goed in. En zegt nu al dat ze dat niet gaat doen.
Hoe kan ik in godsnaam van advocaat veranderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 19 mei 2021 22:44

Ga eerst naar het www.caw.be in uw omgeving en leg situatie uit.
Vermoedelijk zal u aan bureau eerste lijnbijstand dan een andere advocaat moeten vragen.
Als de zitting er al is en de advocaat is er niet vraagt u uitstel met als reden dat uw advocaat er niet is en u niet in staat bent om uzelf te verdedigen en u uitstel vraagt.
Rechtbank (familierechtbank) is bevoegd om uitspraak te doen.

Was advocaat er echt niet en ook geen loco aangeduid?
Indien advocaat er niet is en er staan advocaten in de gang kan u altijd vragen of er een eventjes wil binnenkomen om loco voor u (in naam van uw advocaat) uitstel te vragen......

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”