studietoelage

rambina
Topic Starter

studietoelage

#1 , 29 jan 2009 16:34

Hier zijn we weer..

Mijn vriend en zijn ex hebben co-ouderschap week/week regeling.
Hij heeft zijn ex gezegd dat ze een studietoelage moest aanvragen.
Dit heeft zij gedaan en nu beweert ze natuurlijk dat die toelage voor haar alleen is.
Het is zo dat mijn vriend dit niet kon doen omdat de kinderen bij haar gedomicilieerd zijn en alleen zij zijn degenen die de toelage kunnen aanvragen.

Zij zijn elkaar geen alimentatie verschuldigd, maar mijn vriend moet wel 2/3 van de schoolkosten betalen en zijn ex 1/3 van de schoolkosten.
Zij ontvangt het kindergeld.

Zij is werkeloos en werkt met dienstencheques, juist genoeg om niet van de dop te worden gegooid..

Zij beweert nu dat, ondanks het feit dat ze ook nog het kindergeld krijgt, dat zij met dat geld (studietoelage) haar deel van de kosten mag betalen, en dat mijn vriend dat van zijn eigen geld moet doen..

Het komt er dus op neer, dat ze normaal gezien het max bedrag zal krijgen en dus nog een hoop geld zal overhouden want ze moet maar 1/3 van de facturen betalen.. Stel dat de zoon op een heel schooljaar voor 500 euro schoolfacturen krijgt dan moet zij hierin maar 167 euro betalen en mijn vriend 333 euro. Zij zou die 167 euro (haar deel) van de studietoelage betalen en mijn vriend moet dat van zijn eigen loon doen. Ondanks het feit dat ze beide evenveel kosten hebben aan de kinderen want de kinderen zijn een week hier en een week daar..

Dit is toch gewoon niet eerlijk. In geval van bi-locatie met week/week regeling zou er toch een andere oplossing moeten komen, of zie ik dit nu zo verkeerd..
justice will be done

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rambina
Topic Starter

#2 , 04 mar 2009 12:49

Hier hebben we vandaag vernomen dat de ex van mijn vriend zomaar even 490 euro per kind heef gekregen.
Kinderen zijn in bi-locatie week/week, ex krijgt volledig kindergeld en voor de bijzondere kosten is het 2/3 voor mijn vriend en 1/3 voor haar..
Dat wil zeggen op een heel schooljaar als we bvb 600 euro moeten betalen is dat 400 voor ons, en 200 voor haar..

Wat zegt zijn ex nu, de studietoelage is voor mij, voor mijn deel te betalen.. Mijn vriend moet gewoon 2/3 van de rekening blijven betalen, uit zijn eigen zak. Hij kon die studietoelage niet aanvragen want de kinderen staan bij haar gedomicilieerd..
Mijn vriend gaat hier niet mee akkoord..

Hoe zien jullie dat of hoe hebben jullie dit opgelost..
justice will be done

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”