Inboedelnotaris

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

Inboedelnotaris

#1 , 06 mei 2021 21:37

Beste,

Begin maart ben ik officieel gescheiden via het familierechtbank met een akkoordconclusie getekend door beide raadslieden en mezelf en ex-echtgenote. Enkel onze scheiding en regeling omtrent onze co-ouderschap werd bekrachtigd. De rechter wilde de verdeling niet bekrachtigen omdat dit niet tot het takenpakket behoorde van het gerecht maar een inboedelnotaris aangesteld door het gerecht.

Begin april heeft mijn advocate mij de vonnis bezorgd en de tegenpartij gevraagd om een dading in ontwerp te bezorgen gezien de verdeling al opgenomen was in onze akkoordconclusie. Tot op heden ik heb niks meer vernomen noch van mijn advocate of de tegenpartij zelfs niet op een invordering die ik heb verstuurd via mijn advocate.

Mijn vraag is eigenlijk , gaat een inboedelnotaris zelf optreden? Zo ja als ik die akkoordconclusie afgeef dat dit voldoende is om bekrachtigd te worden.

Of nee? Kan een inboedelnotaris die akkoordconclusie naast zich neerleggen en alsnog overgaan tot verdeling.

Ps. Ikzelf en mijn ex wonen al bijna 1 jaar niet meer op hetzelfde adres.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding