Dochter wilt niet meer naar vader

Tafelpootje
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Dochter wilt niet meer naar vader

#1 , 04 mei 2021 18:46

Hallo

Ik ben ten einde raad...
4 jaar geleden ben ik gaan scheiden van mijn exman voor geweld en drankprobleem...
In het vonnis stond er dat hij om de weekends moest kijken voor onze dochter van toen 6 jaar.
In begin ging dit, maar opeens kon hij er niet meer voor kijken. Of ik moest met hem naar bed gaan dan pas ging hij kijken voor de dochter. Uitgaan was zijn prioriteit.
Door dat hij er niet meer voor zorgde bleef ze altijd bij mij...
Oktober 2019 is hij 's nachts binnengebroken bij mij thuis en mij proberen te wurgen ( hij had al meldingen gedaan dat hij ooit zou vermoorden en viel me 's nachts thuis aan de deur regelmatig lastig)
Ik heb hem moeten neerstekken of anders was ik dood...
Uitspraak dat hij vier jaar probatie heeft en contactverbod. Ik ben vrijgesproken voor zelfverdediging.
Onze dochter heeft dit allemaal zien gebeuren en is bang van haar vader en wilt geen contact meer met hem omdat hij mij probeerde te vermoorden.
Familierechtbank heeft gevraagd om 3 bezoekruimtes uit te voeren. Die liepen niet vlot, vroegtijd gestopt omdat de dochter bang is en de laatste afspraak is zelf niet doorgegaan, want hij was positief getest op alcohol. Nog eens een bewijs dat alcohol voor zijn dochter gaat.
Vandaag geweest naar de familierechtbank.
Hij krijgt zelf na zijn laatste bezoekruimte nog een kans om verder bezoekruimtes uit te voeren.
Ondertussen is onze dochter 10 jaar en wilt echt geen contact meer met haar vader, is er bang van, weet dat hij agressief komt als hij dringt, dat hij liegt en vooral wat hij mij heeft aangedaan kan bij haar niet door de beugel.
Wat kan ik nog doen na 4 jaar dat we eindelijk beide een normaal leven kunnen hebben zonder dat hij er altijd zich in bemoeid?
Op 14 september komen we terug voor maar mijn dochter heeft nu al zitten wenen dat we om de weken naar de bezoekruimte moeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 04 mei 2021 19:21

Deze vorm van omgangsrecht is vrij veilig. Uw dochter ontmoet haar vader in een neutrale omgeving onder toezicht van een deskundige persoon. Met een goede psychologische begeleiding kan het mogelijk kunnen zijn dat uw dochter haar angsten en ervaringen leert erkennen en plaatsen en ook haar vader kan bezoeken. Ondanks al het leed is dit wel belangrijk. U kan hierover ook toelichting vragen aan een psycholoog. Het is immers zeer waarschijnlijk dat zij momenteel innerlijk een groot loyaliteitsconflict doormaakt. Jammer dat de familierechter u niet uitgelegd heeft waarom het toch belangrijk is dat het omgangsrecht minimaal wordt gerespecteerd. Dus vraag echt raad aan een psycholoog die u kan uitleggen wat dit loyaliteitsconflict kan betekenen, hoe hij/zij er uw dochter bij kan helpen.

Tafelpootje
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mei 2021 23:03

Hallo

Probleel is mijn dochter wilt niks meer weten van haar vader... Begrijpelijk...
En hij blijft drinken en doet de moeite niet om te stoppen dus heeft hij totaal geen respect voor zijn dochter. Heefr er zo lang niet voor gekeken en nu opeens moet hij ze wel hebben... Een kind is geen pingpong bal.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 04 mei 2021 23:41

Het is net de bedoeling van zulke bezoeken om te proberen de band nog te herstellen. Het is en blijft haar vader.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 05 mei 2021 09:54

Praat eens met de maatschappelijk werker of de psycholoog die de begeleiding doet. Die maken sowieso een verslag op van het samenzijn.
Het niet laten gaan is niet zo'n goed idee want is via vonnis een verplichting.
Dat dit een precaire situatie is neem ik zeker aan maar zorg ervoor dat u niet in strijd met het vonnis handelt.
Hebt u een advocaat ( kan ook pro deo zijn).
Wat zegt vb het CLB over het gedrag van uw dochter.. ook een GGC of een JAC kunnen mogelijk helpen of op zijn minst doorverwijzen. Ook uw huisarts kan een steun zijn.

Tafelpootje
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 mei 2021 13:26

Leenw blijkbaar lees jij niet goed...

LeenW
Berichten: 12828

#7 , 08 mei 2021 13:39

Leenw blijkbaar lees jij niet goed...
Welk deel heb ik dan fout begrepen?

Terug naar “Echtscheiding”