Burgerlijk recht - vertrouwelijke/niet-vertrouwelijke e-mails

sieggy
Topic Starter
Berichten: 30

Burgerlijk recht - vertrouwelijke/niet-vertrouwelijke e-mails

#1 , 29 apr 2021 14:40

Beste,

Volgende vraag over vertrouwelijke en niet vertrouwelijke e-mails tussen advocaten:

Via een vertrouwelijke e-mail van mijn advocaat deed ik een voorstel tot een overeenkomst.
In concreto was dit mijn voorstel: "Ik ben akkoord om de schoolkeuze van onze zoon onveranderd te laten, als tegenpartij zich akkoord verklaart met volgende vakantieregeling..."
De advocaat van de tegenpartij antwoordde via een niet-vertrouwelijke e-mail dat men hiermee akkoord is. De ondergetekende overeenkomst door de tegenpartij werd aan de e-mail toegevoegd.

Nu moet ik nog tekenen. Volgens mijn advocaat is de eerder verstuurde vertrouwelijke e-mail nu niet-vertrouwelijk geworden aangezien de advocaat van de tegenpartij antwoordde met een niet-vertrouwelijke e-mail.

Vraag: als ik de overeenkomst niet teken, kan ik daar dan nog onderuit? Volgens mijn advocaat niet aangezien ik mijn akkoord gegeven heb (via de vertrouwelijke e-mail).

Alvast dank voor uw meningen,
Sieg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 29 apr 2021 14:53

Wat denk u zelf u schrijft zelf ik ga akkoord als en andere partij is daar ook mee akkoord.???

sieggy
Topic Starter
Berichten: 30

#3 , 29 apr 2021 15:50

Ik weet het niet, vandaar mijn vraag.
Wat kan er mij te wachten staan als ik niet teken?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6857

#4 , 29 apr 2021 15:54

Mijns inziens moet eerder een vraag gesteld worden of überhaupt nog moet tekenen.

Het voorstel was van u afkomstig toch? Dat, plus het akkoord dat de tegenpartij u liet toekomen volstaat voor mij als volwaardige overeenkomst . Volkomen geldig tussen beide partijen dus vrees ik .

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 apr 2021 15:56

https://advocaat.be/DipladWebsite/media ... ologie.pdf
Zie art. 114, § 4.
Waaraan u zich kan verwachten?
Vooreerst, als ik uw advocaat zou zijn kon u onmiddellijk een andere advocaat zoeken. Ik zou niet meer voor u willen werken.
U verliest uw geloofwaardigheid bij de rechter en bij de tegenpartij.
De tegenpartij kan aan de rechter vragen een vonnis te vellen overeenkomstig dit akkoord, alle kosten ten uwe laste. De e-mails mogen als bewijs aan de rechter overhandigd worden.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

sieggy
Topic Starter
Berichten: 30

#6 , 29 apr 2021 16:32

Duidelijk. Dank voor de reacties!

Terug naar “Echtscheiding”