verkoop huis bij echtscheiding

lidmeir
Topic Starter
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

verkoop huis bij echtscheiding

#1 , 21 apr 2021 10:55

Beste,
ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen geven

In 2009 ben ik samen met mijn (ex)man naar Frankrijk verhuisd. Mijn (ex)man is nooit in Frankrijk gedomicilieerd geweest. Het huis dat we in Frankrijk hebben gekocht werd in 2009 beschreven onder beide naam. Wij zijn getrouwd met scheiding van goederen . de helft van het huis komt theoretisch aan hem toe In 2010 heeft hij mij verlaten en nu na 11 jaar is de echtscheiding uitgesproken
Hij woont in Belgie. Ik in Frankrijk. het huis in Frankrijk is in een zeer slechte staat en de waarde zal heel waarschijnlijk juist de waarde van de grond zijn.
Nu moet de verdeling van het huis gebeuren . Mijn advocaat heeft de vraag gesteld of dat het huis aan mij zou toe komen . Vermits hij mij geen alimentatie moet , niet voor het verleden, niet voor het heden en ook niet voor de toekomst zou er misschien een ja kunnen zijn maar hij eist dat ik ALLE onkosten betaal. Volmachten bij betekening en wie wat wat meer.
Nu is mijn vraag :kunnen jullie mij vertellen wat al die onkosten zullen zijn ? Moet de Belgische staat hier iets op ? Moet de Franse staat hier iets op ? wat zijn de kosten van volmachten enz enz. Ik heb hier helemaal geen kijk op. Ik heb een Franse notaris opgebeld en ik moet beginnen met een schatting te laten maken maar ja die moet betaald worden en ja door wie , door mij. Ik kan geen antwoorden formuleren zonder zicht op de situatie te hebben. Wie weet zijn de kosten wel hoger dan de waarde van zijn deel van het huis ?! Kunnen jullie helpen aub ?? Ik voel me verloren. Er is mij al zoveel onrecht aangedaan. Dank U op voorhand

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 21 apr 2021 19:33

Beste

Niemand kan uw huiswerk in uw plaats doen :

- via internet schatter in de regio zoeken en offerte laten maken. Meestal zijn dat vaste tarieven.
- aan notaris raming van kosten vragen
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”